היסטוריה בספורט הישראלי: עמרי כספי נבחר במקום ה-23 בדראפט ל-NBA

נבחר על-ידי סקרמנטו קינגס והפך לישראלי הראשון שמקבל חוזה מובטח לשנתיים בליגה הטובה בעולם; עם זאת, ייתכן שההיסטוריה תחכה קצת - כספי עשוי לחזור לעונת התחשלות נוספת באירופה לפני שיצטרף ל-NBA

בגיל 21, רושם הכדורסלן עמרי כספי את אחת ההיסטוריות הגדולות בספורט הישראלי. שחקנה של מכבי תל אביב צפוי להיות הישראלי הראשון שישחק ב-NBA אחרי שנבחר היום (ו') לפנות בוקר במקום ה-23 בדראפט בידי קבוצת סקרמנטו קינגס.

כספי הוא השחקן הישראלי הרביעי שנבחר בדראפט לאורך השנים. השלושה שקדמו לו מעולם לא הצליחו לקבל חוזה בליגה הטובה בעולם וחזרו לשחק במכבי תל אביב. כך למשל דורון שפר, שנבחר במקום ה-36 בדראפט של 1996 בידי לוס אנג'לס קליפרס; ליאור אליהו נבחר במקום ה-44 על-ידי אורלנדו מג'יק בדראפט של 2006, ויותם הלפרין שנבחר במקום ה-53 באותה שנה בידי סיאטל סופרסוניקס.

להבדיל מקודמיו, העובדה שכספי נבחר בסיבוב הראשון היא משמעותית מאוד ולמעשה מבטיחה לו כמעט בוודאות מקום ב-NBA. יותר מזה, הבחירה בסיבוב הראשון תעניק לו חוזה מובטח לשנתיים בגובה של 2.01 מיליון דולר - 972 אלף דולר בעונה הראשונה ועוד 1.04 מיליון בשנייה.

סעיף שחרור של 500 אלף דולר

עם זאת, אחת האפשרויות הן שסקרמנטו תעדיף שלא לצרף את כספי כבר בעונה הקרובה לשורותיה ותשלח אותו לשנה נוספת של צבירת ניסיון באירופה. במקרה כזה, יש לזכור כי כספי מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי תל אביב. הוא יכול להעדיף גם קבוצה אחרת באירופה, כשזו תצטרך לשלם למכבי תל אביב את סעיף השחרור הנקוב בחוזהו. מכבי תל אביב תצא נשכרת גם אם כספי יילך ל-NBA מאחר וסעיף השחרור שלו לקבוצת NBA עומד על-פי ההערכות על כ-500 אלף דולר.

כספי (2.04 מטר, פורוורד), שהעדיף שלא לנסוע לערב הדראפט בניו יורק וצפה באירוע בבית הוריו בישראל, אמר מיד אחרי הבחירה: "אני מאושר. זה חלום שהתגשם. צריך לנסוע לשם ולחתום על החוזה. היה לי מחנה אימונים מצוין עם סקרמנטו והם אמרו לי אחריו שהם רוצים אותי, ואני מאוד שמח שזה קרה". כספי שיחק בנוער של מכבי תל אביב הוא החל את קריירת הבוגרים שלו כשהושאל לעונה אחת להפועל גליל עליון, ובשנתיים האחרונות שיחק במכבי תל אביב.

מלבד כספי, נבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט עוד שלושה שחקנים מאירופה: ריקי רוביו הספרדי מחובנטוד בדאלונה נבחר במקום ה-5 בידי מינסוטה טימברוולבס; שחקן ספרדי נוסף, ויקטור קלאבר מוולנסיה, נבחר במקום ה-22 בידי פורטלנד טריילבלייזרס. סוגר את הרשימה האירופית הצרפתי רודריגו ביאובי, שנבחר במקום ה-25 בידי אוקלהומה סיטי.