הייצור התעשייתי ביפן עלה ב-5.9% במאי - פחות מהתחזיות

[למדור שוקי עולם] תחזית האנליסטים היתה לגידול של 6.9% ■ המלאים התכווצו ב-0.6% לאחר ירידה של 2.7% באפריל והמשלוחים הימיים גדלו ב-4.5% לאחר עלייה של 3% באפריל.

הייצור התעשייתי ביפן גדל בשיעור קל מהתחזיות במאי. המלאים ביפן המשיכו להתכווץ במהלך חודש מאי בעוד שהמשלוחים הימיים דווקא גדלו - נתון המצביע על כך שבניגוד לתפיסה המקובלת, חברות יפניות דווקא מצליחות להתאים את עצמן לשינויים בהתנהלותה של הכלכלה העולמית.

בסוסייטה ז'נרל מסבירים כי על אף שהמצב הכלכלי עדיין קשה ביותר, ניתן להבחין בשינוי לטובה במצבה של יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

הייצור התעשייתי ביפן עלה ב-5.9% במאי - עלייה זה החודש השלישי ברציפות. עם זאת, תחזית האנליסטים היתה לגידול של 6.9%. המלאים התכווצו ב-0.6% לאחר ירידה של 2.7% באפריל והמשלוחים הימיים גדלו ב-4.5% לאחר עלייה של 3% באפריל.

המכירות הקמעונאיות קפאו על השמרים במאי לאחר שעלו ב-0.6% בחודש הקודם. בשקלול שנתי צנחו המכירות הקמעונאיות בקב של 2.8%- זה החודש השני ברציפות ועכבו בכך את ההתאוששות מהשפל של כל הזמנים שנרשם בפברואר 5.7%-.

שיעור האבטלה האמיר והוא כעת הגבוה ביותר מזה 5 שנים. העלייה באבטלה מצמצמת את ההכנסה הפנויה של הצרכנים ומערערת את ביטחונם הכלכלי ומובילה בכך לירידה כללית בצריכה המקומית של סחורות מתוצרת בית ומחוץ. העלייה באבטלה צפויה להימשך גם בחודשי הקרובים לנוכח הירידה העולמית בביקוש לסחורות אשר מובילה את היצרנים ביפן לשמור על רמות תפוקה נמוכות המתבטאות בפיטורי עובדים או הימנעות מהעסקת עובדים חדשים.

בישיבת המדיניות האחרונה של הבנק המרכזי של יפן (BOJ) אמרו קובעי המדיניות כי הצריכה המקומית ביפן צפויה להישאר נמוכה לנוכח "החמרה הולכת ונמשכת בשוק העבודה ביפן".