"יש להקצות משאבים ניכרים לטיפול בסוגיות הסביבתיות בצה"ל"

השר ארדן אמר כי אם לא יגיע להסכמה עם שלטונות הצבא, יחל משרדו באכיפה אקטיבית להפסקת המפגעים ממחנות צה"ל

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, דורש משר הביטחון להקצות משאבים ניכרים לתיקון המפגעים הסביבתיים הקיימים בצה"ל והנוצרים כתוצאה מפעילותו. דבריו נאמרו לרגל שבוע הגנת הסביבה בצה"ל.

רק היום התבשרנו כיבצה"ל לא מפנימים את מצב המים החמור בישראל: מאות אלפי ליטרים של מים נשפכים ביום לחינם, ללא שימוש או מיחזור.

השר ארדן מסר כי צה"ל הינו אחד מהמזהמים הגדולים שישנם כיום ברחבי מדינת ישראל שברשותו עשרות מוסכים, תקריות ותחנות דלק המהוות פוטנציאל גבוה לזיהום סביבתי ולצערו אף גורמים לו בפועל.

לדבריו, עשרות מבסיסי צה"ל אינם מחוברים למערכת הביוב, ושפכיהם מוזרמים לשטחים הפתוחים ומזהמים את הקרקע ומי התהום לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל. "שפכי הבסיסים מוזרמים לנחלים והערוצים במרכז הארץ ולא רק בקצותיה".

ארדן ציין כי נוצר מצב אבסורדי בו משרדו אינו יכול לאכוף את קיום החוקים הסביבתיים כנגד ראשי הצבא, בניגוד לתחום האזרחי. "ראשי רשויות מקומיות נחקרים ומועמדים לדין פלילי על עבירות סביבתיות, ואילו כנגד ראשי הצבא שתחת אחריותם נוצרים מפגעים משמעותיים יותר אנו מתקשים מאוד לקדם טיפול דחוף בבעיות הסביבתיות".

ארדן הוסיף כי הבהיר בפגישתו עם ראשי מערכת הביטחון לפני כשבועיים כי אין בכוונתו להבליג עוד וכי במידה שלא יגיע להסכמה עם שלטונות הצבא, יחל משרדו באכיפה אקטיבית להפסקת המפגעים ממחנות צה"ל.