חמצן לקומפיוג'ן: מכרה מניות אבוג'ן ב-3.6 מיליון דולר

החברה חדלה להיות בעלת עניין באבוג'ן לאחר שמכרה מיליון מניות ■ כספי המכירה ישמשו לפעילות השוטפת של החברה עד אמצע 2010

יום לא פשוט עבר אתמול (ב') על מניית אבוג'ן , אשר ירדה בכ-9% תוך ריכוז מחזור מסחר חריג במיוחד - 34 מיליון שקל. היום מתברר כי הסיבה לכך הייתה מכירת מניות של קומפיוג'ן , אשר מכרה מיליון מניות אבוג'ן בשוק בהיקף כולל של 3.6 מיליון דולר, כלומר לפי שער של 3.6 דולר למניה (כ-14 שקל למניה).

לפני המכירה, החזיקה קומפיוג'ן 7.4% ממניות אבוג'ן, וכעת היא מחזיקה ב-1.15 מיליון מניות המהוות 3.96% ממניות החברה. כך, למעשה, חדלה קומפיוג'ן להיות בעלת עניין באבוג'ן, מה שפוטר אותה מדיווחים עתידיים לבורסה אם תחליט לדלל עוד יותר את החזקותיה.

קומפיוג'ן מתכוונת להתשמש ב-3.6 מיליון הדולרים לצורך מימון הפעילות השוטפת שלה עד אמצע שנת 2010. מבחינת קומפיוג'ן, עיתוי המכירה לא רע בכלל, שכן מתחילת השנה מניית אבוג'ן הכפילה את ערכה ואף יותר.

את הרבעון הראשון של השנה סגרה קומפיוג'ן ללא הכנסות ועם הפסד של 2.3 מיליון דולר. בתור חברת פיתוח תרופות, לחברה אין כרגע הכנסות ולפיכך היא זקוקה למזומנים כדי להמשיך בפיתוח שלה. ההוצאות על מו"פ ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.4 מיליון דולר ברבעון הראשון. בסוף הרבעון הראשון נותרו בקופת החברה 4.3 מיליון דולר (לא כולל שווי המניות של אבוג'ן).

אבוג'ן עוסקת במחקר ופיתוח להשבחת צמחים באמצעים ביוטכנולוגיים. בסוף השבוע הודיעה החברה כי חתמה על חוזה נוסף עם סינג'נטה, מהחברות המובילות בעולם לייצור ושיווק זרעים. המו"מ עליו דיווחה בסוף מאי נשא פרי והחברות חתמו על חוזה הנוגע לפרוייקט משותף לגילוי ולאיפיון של גנים בעלי פוטנציאל לשיפור עמידות הצמח לנמטודות (טפילים החיים בקרקע ופוגעים בצמח.