S&P מעלות ומידרוג פירסמו סולם המרה של הדירוג המקומי

(עדכון) טבלאות המיפוי החדשות משווה בין סולם הדירוג המקומי והסולם הגלובלי, בו משתמשים בעולם בהתייחס לחברות פרטיות וממשלתיות ■ הדירוג הבינלאומי של החברות הישראליות ישקף להן אוטומטית דירוג נמוך יותר ביחס לדירוג המקומי

חברות הדירוג המקומיות S&P מעלות ומידרוג פירסמו היום (ד') את טבלת הדירוגים החדשה, המשווה בין סולם הדירוג המקומי והסולם הגלובלי, בו משתמשים בעולם בהתייחס לחברות פרטיות וממשלתיות. (הטבלה מצורפת מטה).

נזכיר, כי שתי חברות הדירוג המקומיות מפרסמות את סולם ההמרה של דירוג החוב המקומי לדירוגים הבינלאומיים, בעקבות תוכניתו של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בראשות ידין ענתבי, להעביר את החברות המקומיות לדירוג בסולם בינלאומי, וסירוב האוצר לדחות את פרסום טבלאות ההמרה. מטרת האוצר בצעד זה הינה לאפשר למשקיעים בחינה מעמיקה מבעבר, של פרמיית הסיכון המשולמת להם על ידי מגייס החוב, ביחס לאפיקי השקעה אלטרנטיביים בחו"ל, ובדיקת האטרקטיביות הכוללת בהשקעה בחברות מקומיות ביחס ליציאה לחו"ל.

עם זאת, המשך העברת חברות הדירוג המקומיות לדירוג בסולם בינלאומי לא עומד כעת על הפרק, ויעברו עוד שנים בטרם צעד זה יושלם. על פי הערכות, ביטולו לחלוטין של הדירוג המקומי לא יקרה לפני שנת 2013.

הדירוג הבינלאומי של החברות הישראליות (לצד זה המקומי), ישקף להן אוטומטית דירוג נמוך יותר ביחס לדירוג המקומי. הסיבה היא שהחברות המקומיות לא יכולות לזכות בדירוג גבוה יותר מהדירוג הבינלאומי של מדינת ישראל. לכן, ובהתחשב בדירוגה של ישראל, טבלאות ההמרה משקפות הורדת דירוג עתידית של כשלוש דרגות בממוצע לחברות הישראליות.

S&P מעלות: סיוע בחקר הסיכונים של משקיעים ורגולטורים

טבלת המיפוי משקפת את ההתאמה שבין קטגוריות הדירוג ע"פ הסולם המקומי של S&P, לקטגוריות שבסולם הדירוג הגלובלי. בכל קטגוריה ניתן להבדיל בין דירוגים באמצעות (+) ו-(-), על מנת להציג יחסיות בתוך הקטגוריות. שינויים בדירוג המדינה ע"פ הסולם הגלובלי ידרוש בחינה מחדש של הטבלה, אך S&P אינה צופה שינוי בדירוג של מדינת ישראל שיצריך כיול הטבלה.

דורית סלינגר, מנכ"ל S&P מעלות אמרה: "על רקע הדיון הנוכחי בנוגע ליכולת השוואת סיכוני אשראי של מנפיקי חוב ישראליים, לאלו של מנפיקים גלובליים, טבלת המיפוי החדשה תסייע בחקר הסיכונים של משקיעים ורגולטורים".

סולם דירוג

מידרוג: התאמה לסולם הגלובלי של מוד'יס

מידרוג הינה חברה בת של חברת הדירוג העולמית מודי'ס. מתודולוגיית הדירוג של מידרוג מבוססת באופן כללי על המתודולוגיה של החברה האם. משמעות הדירוג הגלובלי היא שהינו בר השוואה לדירוגים אחרים של מודי'ס ללא תלות בענף עסקי, מיקום גיאוגרפי, שווקים וסוג ההתחייבות.

הקשר הממוצע בין סולם הדירוגים המקומי של מידרוג, לבין הסולם הגלובלי של מודי'ס

סולם מידרוג