השר משה כחלון: האוצר צריך לפרוס את החובות של ערוץ 10

בראיון לתוכנית "תיק תקשורת" הוסיף שר התקשורת כי "צריך לעזור לערוץ 10, ואני מאוד מקווה שהאוצר ימלא את חלקו בעסקה הזאת"

שר התקשורת, משה כחלון, קורא לשר האוצר, יובל שטייניץ, ללכת לקראת ערוץ 10 ולפרוס את חובותיו עד 2012.

הדברים נאמרו במהלך ראיון שישודר היום (ה') בתוכנית "תיק תקשורת" של הטלוויזיה החינוכית, תוכנית סיום העונה שתשודר ב-17:30.

"צריך לעזור לערוץ 10, ואני מאוד מקווה שהאוצר ימלא את חלקו בעסקה הזאת", אומר כחלון בראיון מיוחד לעמנואל רוזן, ומבהיר למעשה כי עתידו של ערוץ 10 מונח על כתפיו של שר האוצר, יובל שטייניץ.

"אני ממש מבקש ממנו ללכת לקראתם ולעשות את הצעד. הדברים תלויים כרגע במשרד האוצר, בנכונות שלו לפרוס חובות או לדחות אותם קצת. אני חושב שזה מוצדק, וזאת אחרי בדיקה של חודשים", אומר כחלון.

לדבריו, "מדובר בקבוצה טובה ואיכותית שעושה טלוויזיה טובה, חשובה לטלוויזיה ולתרבות, יש שם עובדים מסורים. צריכים לעזור לערוץ 10. אני קורא ליובל שטייניץ להסכים לפרוס את התמלוגים ואת דמי הזיכיון לשנתיים. הם לא מבקשים מחיקת חובות, אני חייב לומר לזכותם".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לדברים: "משרד האוצר נמצא במגעים כל העת עם משרד התקשורת, נציגי הרשות השנייה ונציגי ערוץ 10, במטרה למצוא פיתרון משותף לבעיות הערוץ. במסגרת זו, משרד האוצר מוכן לסייע בכלים שונים על מנת להביא לפתרון המשבר. עמדה זו הועברה לשר התקשורת וידועה לו.

"בהקשר של פריסת דמי הזיכיון, הובהר לשר התקשורת כי הדבר אינו אפשרי במסגרת ההסדרה הקיימת, מכיוון שהדבר דורש הזרמת תקציבים מכספי המדינה לפתרון בעיה של גוף פרטי.

על אף האמור, במסגרת הפתרונות שהועלו עד כה ניתן למצוא פיתרון אפקטיבי כבר בתקופה הקרובה, ובצורה שתואמת את החוק וכללי המנהל התקין. אם שר התקשורת יבחר לעשות כן, ניתן לכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר ולהגיע לפיתרון כולל ומוסכם לבעיות הערוץ.

הבעיות הפוקדות כיום את ערוץ 10 מהוות סימפטום לבעיות שחווה שוק הטלוויזיה בכללותו, וזאת בשל שורה של כשלים במבנה ההסדרה הנוכחי. מעבר להסדרים הספציפיים הקשורים לערוץ 10, יש הכרח לקדם את הרפורמה בשוק הטלוויזיה המונחת כעת על שולחן הכנסת, על מנת להביא לפיתרון ארוך-טווח של הבעיות הקיימות בשוק זה".