הצלחה בהנפקת הזכויות של ביוליין: גייסה מעל 50 מיליון שקל

ההנפקה אופיינה במסחר ער בזכויות וכניסת גופים חדשים ■ כעת מצפה החברה לשמוע מה עלה בגורל המו"מ עם חברת תרופות מובילה, המעוניינת לרכוש את אחד משני מוצרי הדגל של החברה, הטיפול להתקפי לב

הצלחה לביוליין בהנפקת הזכויות. החברה גייסה לפחות 50 מיליון שקל מבעלי מניות קיימים וחדשים. בהנפקה השתתפו רוב בעלי העניין, כולל טבע וקרן Pan Atlantic. ההנפקה אופיינה במסחר ער בזכויות. את המהלך הובילה חברת כלל פיננסים חיתום.

בהנפקה לא השתתפו הקרנות גיזה ופיטנגו, שהחזיקו טרם ההנפקה ב-11.7% ו-10.6% בחברה בהתאמה. שתי הקרנות מכרו את הזכויות שלהן מחוץ לבורסה בימים שקדמו להנפקה. הדירקטורים בחברה מטעם גיזה ופיטנגו עזבו את החברה עם ההודעה על הנפקת הזכויות, בין היתר מתוך התנגדות למהלך.

בתום יום המסחר ביום חמישי מחיר המניה של החברה היה 1.91 שקל, שגוזר לביוליין שווי של 124 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-6.7%.

ביוליין מאופיינת בשיעור גבוה של אחזקה ציבורית (12.8% מוסדיים ו-31% ציבור כללי). בהנפקה נרשם מסחר ער בזכויות ובכניסתם של משקיעים חדשים, בין היתר גורמים מוסדיים.

כעת מצפה החברה לשמוע תוך ימים ספורים, מה עלה בגורל המו"מ עם חברת תרופות מובילה, המעוניינת לרכוש את אחד משני מוצרי הדגל של החברה, הטיפול להתקפי לב.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת המו"מ המדובר ננקב סכום של 15 מיליון דולר כתשלום ראשוני, ממנו כ-5 מיליון דולר יוותרו בחברה והיתר ייצא כתמלוגים לגורמים חיצוניים. אם תצא העסקה לפועל, החברה עשויה לקבל, בהתאם להתקדמות באבני דרך, תמלוגים של עד 300 מיליון דולר.