המסחר באירופה ננעל בירידות: הדאקס והקאק ירדו ב-1.2%

ריו טינטו רשמה ירידה של כ-7% לאחר שהודיעה על מכירת חטיבת האריזה שלה ב-1.2 מיליארד דולר ■ פולקסווגן ירדה ב-3.5% ■ סוסייטה ג'נרל צופה עלייה קלה בהכנסות של הרבעון השני

המדדים המובילים באירופה נננעלו היום בירידות שערים, בהמשך לנעילה השלילית של שוקי אסיה ולאחר שמחיר הנפט ירד אל מתחת לרף 64 הדולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מדד אמון המשקיעים בגוש האירו של סנטיקס צפוי להציג אופטימיות מתגברת של המשקיעים זה החודש הרביעי ברציפות ביולי. המדד רשם שפל של כל הזמנים במארס. העלייה המחודשת של המדד החלה לאחר שהמניות הצליחו להשיב לעצמן 37.62% מערכן לאחר שצנחו לשפל ב-9 במארס.

"עם זאת, יתכן כי צפויים כמה מכשולים מחר", מעריכים במחלקת המחקר של FXCM ישראל. ביום שישי רשם שיעור האבטלה באירופה עלייה גדולה מהצפוי וטיפס ל-9.5% מ-9.3% בחודש הקודם. התפתחות שכזאת עשויה לצנן את אהבת הסיכון של המשקיעים ולהביא לשבירת רצץ העליות במדד אמון המשקיעים.

הפוטסי ירד היום ב-1% ל-4,236.28 נק' ■ הדאקס ירד ב-1.2% ל-4,708.21 נק' ■ הקאק ירד ב-1.2% ל-3,119.51 נק'

בזירת המטבעות, האירו נחלש ב-0.21% ל-1.3925 דולר והליש"ט מאבדת 0.42% ל-1.6216 דולר.

מניות בכותרות

סוסייטה ג'נרל , הבנק השני בגודלו בצרפת, צופה עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה. הבנק צופה מחיקה של 1.3 מיליארד אירו כתוצאה ממהלכים שנועדו לגדר את תיק האג"ח והמניות שלו.

מניות האנרגיה BHP ביליטון , רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום מרכזות עניין על רקע ירידת מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה באוגוסט יורד ב-4.96% ל-63.44 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ענקית הכרייה הבריטית אוסטרלית, ריו טינטו מכרה את חטיבת האריזה Alcan ל-Bemis תמורת 1.2 מיליארד דולר.

תעשיית הרכב מרכזת עניין לאחר שבית משפט פדרלי במנהטן אישר אתמול לג'נרל מוטורס למכור את נכסייה הטובים ביותר לחברה חדשה, שתגובה על ידי ממשלת ארה"ב. מניית BMW , מניית פולקסווגן , מניית פיג'ו .

ישראליות באירופה

דן הרווארד, אנליסט נדל"ן וחברות אחזקה של דויטשה העניק לאפריקה ישראל המלצת "קנייה" ונקב במחיר יעד של 240 שקל - גבוה ב-95% ממחירה בשוק היום בפתיחת המסחר אך נמוך ב-49.5% לעומת מחיר היעד הקודם של דויטשה. כלכלני דויטשה מנמקים את הורדת מחיר היעד בשווי הנמוך (2.7 מיליארד דולר) שלפיו נסחרת כיום חברה הבת אפי פיתוח , המרכזת את פעילות של אפריקה ברוסיה.