הנפט ירד בכ-4% ל-64.04 ד' לחבית - שפל של 5 שבועות

מחיר החוזה על התירס ירד ב-3.6% לרמה של 3.45 דולר לבושל ■ הזהב ירד ב-0.7% ונקבע ב-924.3 דולר לאונקייה - שפל של שבועיים ■ אינדקס ה-CRB העוקב אחר מחיר של 19 סחורות ירד ב-1.8%

מחיר הנפט ננעל היום בשפל של חמישה שבועות כשבמהלך המסחר הוא חצה היום את רף 64 הדולר לחבית, בשל התפוגגות ההערכות ליציאה מהירה וחדה מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

נזכיר כי בשבוע שעבר נתוני התעסוקה בארה"ב הצביעו על עליית שיעור האבטלה לשיא של 26 שנה ושיעור האבטלה במדינות גוש האירו עלה לרמה הגבוהה ביותר מזז עשר שנים. בנוסף, הכלכלה הבריטית התכווצה ב-2.4% ברבעון השני - הנסיגה החדה ביותר מאז 1958. נתונים אלה מכבידים על המשקיעים וצפויים להמשיך ולהזכיר להם כי היציאה מהמשבר הפיננסי עדיין רחוקה.

אינדקס ה-CRB העוקב אחר מחיר של 19 סחורות מרכזיות רשם היום ירידה של 1.8%

מחיר החוזים על הזהב רשמו אף הם ירידה, על רקע החלשות במחירי הסחורות והתחזקות של המטבע האמריקני. מחיר החוזים על הזהב למסירה באוגוסט, ירדו ב-0.7% ל-924.3 דולר לאונקייה - שפל של שבועיים.

ברברה למברכט, אנליסטית בקומרז-בנק, אמרה כי "התחזקות של הדולר והנפילה במחיר הנפט מחלישות את תפקידו של הזהב כהשקעת גידור כנגד סכנת האינפלציה, לכיוון המסחר בדולר תהיה השפעה רבה על כיוון המסחר בזהב".

סחורה נוספת שרשמה היום ירידות היא התירס, שהחוזה למסירה בדצבר של סחורה זו ירד היום ב-3.6% ל-3.45 דולר לבושל.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי ירד ב-4.03% ונקבע ב-64.04 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

נציין כי בליל יום חמישי, באמצעות כמה פעולות פשוטות מהמחשב הביתי שלו, סטיבן נואל פרקינס עשה פעולת "מסחר לא מורשה" שעלתה לחברה שלו, PVM Oil Associates, כ-10 מיליון דולר.

פרקינס סחר בחוזים עתידיים על נפט מסוג ברנט, בבורסת InterContinental Exchange Europe (סימול: ICE), באמצעות גישה מרחוק מהמחשב הביתי שלו, בבריטניה.

השעה הייתה סביב 2 לפנות בוקר. זו אחת השעות הכי פחות פעילות במסחר בחוזים עתידיים על נפט. ניו-יורק עוד לא קמה, בסינגפור עוד לא הלכו לישון, ובשעה הזו בדרך כלל רק קומץ סוחרים מטוקיו פעיל.

בכמה הקשות פשוטות על המקלדת הביתית שלו, פרקינס קנה חוזים עתידיים ששווים לכ-9 מיליון חביות נפט. הביקוש שיצר דחף את מחיר הנפט מעלה, ל-73.59 דולר לחבית - המחיר הגבוה ביותר מראשית השנה.