אמפסי במו"מ מתקדם עם ענקית פארמה מקומית להקמת פיילוט

הסטארט-אפ EmEfCy, עוסק בטיהור ביולוגי של שפכים מרוכזים והסבתם לחשמל ■ הטכנולוגיה שהחברה מפתחת, מספקת פתרון כלכלי לטיפול בשפכים בריכוז גבוה ומלוח, כמו אלה שנוצרים למשל בתעשייה הפרמצבטית ובתעשיית הביודיזל

הסטארט-אפ EmEfCy, שעוסק בטיהור ביולוגי של שפכים מרוכזים והסבתם לחשמל, מנהל מו"מ מתקדם לביצוע פיילוט במפעל של חברה פרמצבטית ישראלית גדולה.

אמפסי, של צמד היזמים איתן לוי ורונן שכטר, שהקימו גם את חברת אקוויז, הציגה השבוע אבטיפוס של המתקן שלה, עם חיידקים אלקטרוגניים חיים, בתערוכת הקלינטק ה-13 שהתקיימה בתל-אביב.

לאחרונה התפרסמה כתבה באתר האמריקני CNET, שעסקה בחברות קלינטק שראוי כי ייהנו מהתקציבים הנרחבים, שמוענקים במסגרת תוכנית התמריצים של ממשל אובמה. אמפסי הייתה אחת החברות שהוזכרה שם.

לדברי לוי, הטכנולוגיה שהחברה מפתחת, מספקת פתרון כלכלי לטיפול בשפכים בריכוז גבוה ומלוח, כמו אלה שנוצרים למשל בתעשייה הפרמצבטית ובתעשיית הביודיזל.

החברה בונה את המתקנים שלה ממודולים של 2 קוב, כשהרעיון הוא שכל מפעל יקבל את כמות המודולים שנדרשת לו לשם הטיפול בשפכים. המודול של החברה הוא מוגן פטנט.

חשמל ללא הפסקה

לדברי לוי, "התכנון יהיה לפי מספר מודולים שנדרש לכל מתקן לפי הגודל שלו, וכך גם מבחינת הייצור והפיתוח תהיה הוזלה בהוצאות, כי יהיה למעשה ייצור של מוצר אחד בלבד", אומר לוי.

לדבריו, כל מודול בנפח של 2 מ"ק יכול לפרק 4 קילו זיהום ביום ולייצר 80 ואט באופן רציף. כך שזמן ההחזר הכספי על המערכת נע בין שלוש לארבע שנים. "בטכנולוגיות הקונבנציונליות לטיפול בשפכים, אי אפשר לדבר על זמן החזר", מסביר לוי, "אלא זה מוכר כהוצאה. אצלנו מדובר בפעילות שיש לה זמן החזר. ייצור החשמל מכסה את עלויות ההתקנה", הוא אומר.

במעבדה של החברה באזור התעשייה בקיסריה מופעלים 15 מיני-מודולים על סוגים שונים של שפכים. "הם עובדים באופן רציף, בלי הפסקה יום ולילה, מפרקים את השפכים ומייצרים חשמל", אומר לוי.