עמוס בוחניק: "יש עסקה והיא חתומה"

"גלובס" חשף: קליין, עבריין סדרתי, ניסה לעקוץ את בוחניק, שותפו בסייף-סקאי, ואת מנכ"ל החברה, גבי פיקר ■ בוחניק לגלי צה"ל: "לחברה יש עוד מוצרים ופטנטים נוספים בדרך; נחשוף המדבקה בשבוע הבא" ■ ליברמן: "אין לי מושג על פעילותו הפרטית של חגי הדס, בתחום הביטחוני הוא מקצוען"

ד"ר עמוס בוחניק, השותף בחברת לייף קיפר, התראיין הבוקר לגלי צה"ל והמשיך לטעון כי יש עסקה למכירת הפטנט למדבקה המודיעה לטלפון הסלולרי על התקף לב חצי שעה לפני שהתרחש.

לייף-קיפר, החברה הבת של סייף-סקאי, טענה כי ייצרה מדבקה המתריעה על התקף לב כחצי שעה לפני התרחשותו. אם העסקה אכן אמיתית, מדובר באחד האקזיטים הגדולים ביותר בענף ההיי-טק.

בוחניק אמר הבוקר לגלי צה"ל: "ערכנו פרזנטציה, יש עסקה והיא חתומה. בשבוע הבא, תפרסם חברת MSI הודעה מסודרת, בחברה הרוכשת ביקשו לשמור על עמימות". על האתר שהוקם על שם החברה הרוכשת, אמר בוחניק כי הוא הוקם לצורך קידום העסקה עם MSI.

בוחניק הדגיש כי "מי שרוצה לראות את המוצר מוזמן להירשם באתר האינטרנט של החברה, אנחנו נחשוף את המוצר בשבוע הבא במסיבת עיתונאים מסודרת". לגבי השותף השנוי במחלוקת, אריק קליין, אמר בוכניק כי "לקליין יכולות לא נורמליות, מדובר באדם עם כישרון מעל ומעבר. ישנם מוצרים ופטנטים נוספים בדרך פרט למדבקה".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, דחה הבוקר את הביקורת שהושמעה כלפי חגי הדס, שלפיה כהונתו כדירקטור בסייף-סקאי מעמידה בספק את יכולותיו בתפקיד הממונה על המו"מ לשחרור גלעד שליט: "אין לי מושג על פעילותו הפרטית של הדס", אמר ליברמן. "הוא נחשב למקצוען בתחום הביטחוני ונכנס לנושא במרץ. הוא עושה עבודה טובה".

עמירם לוין: "תרדו מחגי הדס ותתנו לו לעשות את העבודה"

עמירם לוין, לשעבר אלוף פיקוד צפון ומשנה לראש המוסד, התראיין הבוקר לתוכנית הרדיו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, והתייחס לחגי הדס, דירקטור בחברת סייף סקאי, ולשעבר איש מוסד - שרה"מ בנימין נתניהו מינה לאחרונה לממונה על המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

■ אני מבין שעוד לא ניסית את המדבקה עלייך. יש פרסומים מאוד רציניים המטילים ספק בשיקול דעתו על האיש.

"אין לי מושג בקשר לעסקה הזאת. אני לא יודע. חגי הדס הוא לוחם מופלא, מהטובים שהיו ב"מוסד". צר לי שכל מיני עיתונאים מתלוננים על חפים מפשע. זהו האיש שמעטים שיודעים כמה אנשים חייבים לו, זה איש שסיכן במשך שנים את חייו, והפגין קור רוח במצבים קשים שכמובן לא ניתן לדבר עליהם.

■ מי הם העשבים השוטים שמתנפלים עליו?

"תסתכל מי העיתונאים שמתנפלים עליו ותבין לבד".

■ חגי הוא לוחם מולד, עשה דברים נהדרים וכיוצא בזה, אבל יכול להיות שהונו אותו?

"אני לא יודע, אני לא נכנס לזה, וזה בכלל לא מעניין אותי. אני יודע שחוץ מעיתונאים אין אנשים מושלמים", אמר בציניות.

■ הספקות הם על שיקול דעתו.

"להטיל ספקות בנושא הרגיש של גלעד שליט - חייבים להפסיק להתעסק בזה, ברגע שהוא מונה לתפקיד - ולתת לו ולביבי שקט וחופש פעולה מלא".

■ אלא אם כן פרשת המדבקה מגלה כל מיני כשלים בשיקול הדעת של האיש, ואז זה מתאים לשאול 'האם הוא מתאים לניהול המו"מ'.

"בשלב הזה זה לא לגיטימי. רק עכשיו שמענו שמתחדש המו"מ. בשם אלוהים, קצת שקט, תנו לאנשים לעבוד ונראה את גלעד שליט בחזרה. הרצון הוא לחטט ברכילות. הרצון הזה בטל בשישים לעומת הישגיו. תנו לו לעשות את העבודה בשקט. מרגע שמונה לתפקיד על-ידי ראש הממשלה. כולנו צריכים להתייצב מאחוריו - לשתוק ולפרגן".

■ מאחר והוא עוסק בעבודה כה רגישה שגוזלת את כל זמנו, האם זה ראוי שיעסוק בעסקיים פרטיים?

"אינני יודע אם היא גוזלת את כל הזמן. בואו נשב בשקט ונפרגן. די בעובדה שהבנאדם התנדב למלאכת קודש, שהוא לא ביקש לעשות אותה".

■ תיקון קטן אחד: הוא לא התנדב. הוא לא עושה אותה ללא תמורה.

"יכול להיות. הוא לא עשה את זה בגלל הפרנסה -, אני משוכנע וגם יודע. פנה אליו ראש הממשלה. תרדו ממנו ותתנו לו לעשות את העבודה.

"עד כאן בפרשייה המביכה הזאת. אולי, מי יודע, צריך באמת סבלנות", סיכם ברקאי.