מכרז ערוץ 10: ברשות השנייה ממתינים לחוות-הדעת של מזוז

בעקבות מכתב ההתראה של ערוץ 10, היועץ המשפטי לממשלה התבקש לפרסם חוות-דעת לגבי האחריות האישית של חברי מועצת הרשות השנייה בנושא המכרז

פרסום המכרז לערוץ 10 צפוי שוב להתעכב: חברי מועצת הרשות השנייה פנו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין פרסום מכרז להענקת זיכיון לשידורים בערוץ 10, מתוך כוונה לקבל את עמדתו בסוגיה הקשורה למכרז ולאחריותם האישית של חברי המועצה, זאת לנוכח איומי הערוץ בתביעה אישית נגדם.

במכתב ששלחה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, למזוז, לבקשתם של חברי המועצה, נועם סמל ויוסי אליטוב, כתבה דאבוש כי יש צורך בקבלת עמדתו בהקדם האפשרי.

"הדחיפות נובעת מכך שהזיכיון הנוכחי להפעלת ערוץ 10 יפקע ביום 28.1.2010, ובהתאם לכך, ולפי לוח הזמנים שקבעה מועצת הרשות השנייה, על ספר המכרז להתפרסם בחודש יולי זה, על מנת שהזוכה במכרז יהיה ערוך להתחיל בשידוריו ב-29.1.2010", הסבירה דאבוש.

מאחר שעל שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה יש לא מעט נושאים דחופים, לא מן הנמנע כי חוות-דעתו תתקבל לאחר המועד בו תכננה המועצה לפרסם את המכרז. התאריך בו נקבה המועצה לא פעם היה ה-15 ביולי - מה שכעת נראה לא ריאלי נוכח ההתפתחויות.

כזכור, "ישראל 10", זכיינית ערוץ 10, שלחה למועצת הרשות השנייה מכתב, בו נכתב בין היתר כי לחברי המועצה יש אחריות אישית על ההחלטה שתתקבל, וכי אם תתקבל החלטה בעניין פרסום מכרז חדש לערוץ 10 - הערוץ ובעלי המניות שלו יתבעו מהרשות את מלוא הנזקים שנגרמו להם, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל. בעקבות כך, כזכור, הביעו מספר חברי מועצה חשש והחליטו לפנות בעניין ליועץ המשפטי לממשלה במטרה לקבל את עמדתו בעניין.

במקביל, שלשום (ב') שלח היועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, מכתב תגובה למכתבה הקשה והמאשים של "ישראל 10". אבני התייחס במכתבו בין השאר לאיומים, וכתב כי "הרמזים במכתבך בדבר אפשרות הגשת תביעות כנגד בעלי תפקידים ברשות אינם במקומם, ויש לדחותם בשתי ידיים. זכותה של 'ישראל 10' לחלוק על פעולות והחלטות אלה של הרשות ומוסדותיה. עם זאת, הניסיון 'להלך אימים' על בעלי תפקיד ציבורי הממלאים תפקידם לפי מיטב הבנתם ושיפוטם על מנת לכפות את ידיהם ולגרום לשיתוקם - הינו פסול, הוא לא יצליח, וכאמור הוא נדחה".