"מדבקת הלב" MADE IN פתח תקווה? קליין בעת הרכישה: "אני רוצה להזמין מאה אלף כאלה"

(עדכון) חגי הדס מתנער מחלקו במיזם: "לא שימשתי כדירקטור, לא כבעל מניות ולא בשום תפקיד אחר בחברה" ■ בעלי החברה בפ"ת ל"גלובס": "הם ביקשו להזמין כמות גדולה של תגים והדגישו כי עליהם לקבלם בדחיפות רבה וכי הכסף אינו מהווה חסם - הם ישלמו כל מה שצריך" ■ "הם היו משונים, אבל פגשתי כבר גם אנשים משונים מהם" ■ "ככל שנכנסנו לפרטים, הם נעשו פחות בטוחים"

לפני כשלושה חודשים הגיעו שני אנשים למשרדים של רפי כספי, הבעלים והמנכ"ל של חברת "אותות" מפתח תקווה, המתמחה בתגי RFID (תגים מבוססי תדרי רדיו) וכרטוס לאצטדיונים. אחד מהם מתאים לתיאור של אריק קליין. השניים התעניינו ברכישת כמות גדולה של תגי RFID.

"הם הציגו עצמם כנציגי חברת אשד מדיה גרופ", אומר ל"גלובס" כספי. בחברה זאת משקיע בוחניק והיא איננה קשורה לפרשה, כך נראה. "הם ביקשו להזמין כמות גדולה של תגים והדגישו כי עליהם לקבלם בדחיפות רבה, וכי הכסף אינו מהווה חסם - הם ישלמו כל מה שצריך. הם הסבירו מהו השבב הדרוש להם מבחינת זיכרון וטווח, אבל ככל שנכנסנו לפרטים הם נעשו פחות בטוחים. הם היו משונים, אבל פגשתי כבר גם אנשים משונים מהם".

בסופו של דבר לא נרכשו תגים כאלה ב"אותות" אלא בחנות אחרת המתמחה בתחום, "תג נאור", אף היא בפתח תקווה. נכון יותר לומר שקליין הבטיח כי ירכוש מהם את התגים, ובינתיים לקח דוגמאות - אלו ששימשו אותו כנראה בהדגמות למשקיעים פוטנציאליים ולתקשורת.

'אני רוצה להזמין מאה אלף כאלה, ואבוא בהמשך', אמר קליין. רום גרשון, מנכ"ל תג נאור, אמר בתגובה: "אני לא מכחיש ולא מאשר את הפרטים". גרשון הסכים עם זאת לומר כי בחן את הצילום של המדבקה בעיתונות, והיא נראתה לו דומה באופן חשוד לתגי ה-RFID שהוא מחזיק במחסניו. "אם מוציאים את התג מתוך אריזת הכרטיס ומדביקים אותו על חתיכת פלסטיק, זה נראה בדיוק ככה", הוא אומר.

האם עדיין ייתכן שקליין רכש תג RFID ואז הוסיף לו חיישנים ומשדר בשיטות ננו-טכנלוגיה הידועות רק לו? ובכן, מהתשובה של גרשון עולה שלא. "תג RFID מכיל לכל היותר 4 קילו-בייט של מידע המשודר החוצה, ואין לו יכולת קליטה. אי אפשר להוסיף יכולות שידור לשבב כזה. צריך כבר לעבור לשבבים אחרים, מתוחכמים יותר".

חגי הדס מתנער מחלקו במיזם

חגי הדס, הממונה על המגעים לשחרור גלעד שליט הגיב הערב לראשונה לפרסומים על מעורבותו בפרשת המדבקה: "בימים האחרונים שורבב שמי כמחובר לאירוע כלכלי המעורר תהיות. הריני להבהיר באופן חד משמעי כי ביני ובין המיזם המדובר אין ולא הייתה כל התקשרות פורמאלית עסקית. לא שימשתי דירקטור, לא בעל מניות ולא בשום תפקיד אחר בחברה. ייתר על כן, היכרותי עם המיזם נמשכה תקופה קצרה ביותר, שכללה מצידי לימוד הנושא בלבד".

הדס מצהיר הערב כי הוא דבק במשימה שהטיל עליו ראש הממשלה: "בתחילת חודש יוני פנה אלי ראש הממשלה, וביקשני להתפנות, על מנת לקחת על כתפיי את ניהול המו"מ להשבת גלעד שליט. נעניתי למשימה, תוך הבנה שסדר העדיפויות הלאומי קודם לאישי. כפי שעד כה פעלתי בשירות המדינה, אמשיך להתמקד בהשלמת משימתי הנוכחית השבת גלעד שליט הביתה בריא ושלם".

נזכיר כי חגי הדס, המכהן כדירקטור בחברה-האם SafeSky, הוא מי שאמר בתקשורת בתחילת הפרשה כי השתכנע מאמינות המוצר. "עשו לי בדיקה לפני ואחרי שתייה של מי סוכר - ראיתי שהמוצר עובד". "אני יודע בוודאות שהועברה מקדמה, יש כאן עסקה חתומה"