לקוח של סרברוס? רוצה לברוח? לא כל כך מהר

קרן הגידור משנה בדיעבד את תנאי ההסכם עם המשקיעים בה ■ יו"ר סרברוס במכתב למשקיעים: המצב בשוק מונע מסרברוס להיענות לבקשותיכם למשוך את ההשקעות ■ "אנו נבוכים ומאוכזבים מהביצועים שלנו ב-2008"

קרן הגידור סרברוס, שבימים טובים יותר ראתה עצמה בעלת השליטה בבנק גדול בישראל ובאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, מוסיפה לדחות בקשות של משקיעים שמבקשים למשוך את השקעותיהם מהקרן.

במכתב למשקיעים, מדווח סטיוון פינברג, יו"ר סרברוס, כי הקרן משנה בדיעבד את התנאים בהסכם שלה עם המשקיעים בה.

התנאים החלשים בשוק מונעים מסרברוס להיענות לבקשות של לקוחות שמבקשים למשוך את הכספים שהשקיעו בקרן, כותב פיינברג במכתב, שתכנו נחשף הערב (ה') בראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל". הוא מציין, שהחברה מתקשה למכור את הפוזיציות הקיימות שלה.

החברה השעתה בראשונה בקשות של לקוחות למשיכת השקעותיהם בדצמבר, והצטרפה בכך לקרנות גידור אחרות. אך עתה החליטה הקרן לשנות את תנאי ההסכם שלה עם משקיעיה, צעד שעלול לרמז שסרברוס אינה צופה שיפור משמעותי במצב השוק, או במצבה שלה, בעתיד הקרוב. משקיעים שיישארו בקרן, ישלמו פחות דמי ניהול.

במכתב למשקיעים אומר עוד פיינברג, שסרברוס מתכננת להימנע מעסקות שעושות כותרות במדיה, כמו ההשקעה הרת הגורל בקרייזלר ובזרוע הפיננסית של ג'נרל מוטורס.

"בעתיד, ננסה להימנע מעסקות שגוררות פרסום כזה בתקשורת כפי שקרה עם כמה מההשקעות האחרונות שלנו", כתב פיינברג. "מעולם לא תכננו לקבל מנת פרסום כזו".

סרברוס, שעד 2007 נחשבה אחת מהקרנות המצליחות ביותר בארה"ב, רשמה הפסד של 24.5% ב-2008, ורשמה ירידה בשיעור של 3% נכון לסוף מאי השנה. פיינברג מציין במכתב, כי "סיכוני מקרו משמעותיים" נותרו על כנם וכי הם עלולים להשפיע על ביצועי החברה בעתיד.

"אנו נבוכים ומאוכזבים מהביצועים שלנו ב-2008 ואנו חשים שיש לנו מחויבות כלפיכם (המשקיעים) לשנות את המצב הזה, אבל אנו פשוט לא יודעים כמה מכאובים נצטרך לסבול, ובמשך כמה זמן, עד שהמצב ישתנה", אומר פיינברג.

סרברוס וגבריאל מכרו את יתרת אחזקותיהן בבנק לאומי לדויטשה בנק ביום ג'. זאת, לאחר שבמאי מכרה סרברוס 4.83% ממניות בנק לאומי לקבוצת עזריאלי תמורת 736 מיליון שקל, במחיר של 10.5 שקל למניה. סרברוס וגבריאל רכשו את את אחזקותיהן בנק מהמדינה בנובמבר 2005 לפי שער של 17.5 שקל תמורת 2.47 מיליארד שקל. בשקלול דיווידנדים בסך 510 מיליון שקל, הפסידו סרברוס וגבריאל 24% מהשקעתן בלאומי.