אפריקה הובילה את מימושי הרווחים השבוע

האופוריה שאפיינה את השבוע הקודם, ושהביאה את מדד הנדל"ן הבורסאי לתשואה מדהימה של למעלה מ-90% תוך חצי שנה, התחלפה במימוש רווחים והביאה לצניחה שבועית של 9% במדד נדל"ן 15

האופוריה שאפיינה את השבוע הקודם, ושהביאה את מדד הנדל"ן הבורסאי לתשואה מדהימה של למעלה מ-90% תוך חצי שנה, התחלפה במימוש רווחים והביאה לצניחה שבועית של 9% במדד נדל"ן 15. את האופציה הסולידית יותר להשקעה במניות הנדל"ן הציע שוב מדד נדל"ן כחול לבן, כשהתממש ב-2% בלבד. הבדלי התשואה המצטברת בין השניים מתחילת השנה נמחקו כמעט לחלוטין - והם עומדים על 2.3% בלבד לטובת הראשון מבין השניים.

להרבה מהירידות אחראית אפריקה ישראל, וגם החברה-הבת, אפריקה נכסים, לא הייתה חפה מהסנטימנט השלילי - והובילה את הירידות במדד שלנו. השבוע דיווחה החברה כי אסיפת בעלי המניות שלה תצטרך לאשר בחודש הבא עסקת בעלי עניין, במסגרת תשמש החברה האחות, דניה סיבוס, כקבלנית במגדל היובל. לאפריקה נכסים אחזקה של כמחצית במגדל, והתשלום לדניה סיבוס אמור לעמוד על 64 מיליון שקל, לפני מע"מ והפרשי הצמדה. במקביל, התפטר מבקר הפנים של החברה, ומגדל, שלא מסתפקת באחזקה שלה בחברה אחרת במדד - בריטיש ישראל - הפכה לרגע קל לבעלת עניין בחברה, אך חזרה בה.

בין "המתחרטים" ניתן למצוא גם את בית ההשקעות כלל פיננסים, שהגדיל והקטין פוזיציה בחברת אמות, אשר מנייתה בלטה בשבוע של ירידות לחיוב. דירוג החוב של אמות אושרר השבוע מחדש על-ידי S&P מעלות ("A"), אך החשש מפני חליבת דיבידנדים בידי החברה האם, אלוני חץ, הביא לתחזית דירוג "שלילית".

אזורים, שמינתה את יורם טורובוביץ' ליו"ר בעלות שנתית של 1.5 מיליון שקל, בלטה השבוע על רקע מימוש נכסים, ובהם כוונה למכור מרכז מסחרי ברחובות ב-10 מיליון דולר, כמו גם מכירת 12 מלונות שרתון-מוריה לרשת פתאל בהפסד - תמורת 270 מיליון שקל במזומן, ונטילת חובות של 700 מיליון שקל. (ארז וולברג)