עושים סדר בתיק ההשקעות: מה לקנות ולמכור

איזו מניה, אג"ח או סחורה כדאי להכניס לתיק? מאיזו להימנע? מה לממש? In/Out, מדור חדש ב"תיק אישי" של שוק ההון ■ והשבוע ההמלצות של כלכלני תמיר פישמן

איזו מניה, אג"ח או סחורה כדאי להכניס לתיק? מאיזו להימנע? מה לממש? In/Out, מדור חדש ב"תיק אישי" של שוק ההון, עושה סדר שבועי בתיק ההשקעות. והשבוע, ההמלצות של כלכלני תמיר פישמן.

IN

קונוקו-פיליפס

עכשיו, כשהמצב המאקרו-כלכלי עדיין שברירי, חברות אנרגיה עדיפות, כי הביקוש למוצריהן קשיח יחסית, הן מאופיינות בתזרים יציב מפעילות שוטפת ומתשואת דיבידנד נדיבה.

קונוקו-פיליפס (סימול: COP ) היא אחת מארבע חברות הנפט הגדולות בארה"ב, והיא נסחרת לפי שווי של כ-60 מיליארד דולר. החברה פעילה בכ-40 מדינות בתחומי חיפוש והפקה של נפט וגז, זיקוק ושיווק, גז טבעי וכימיקלים.

בחמש השנים האחרונות הובילה קונוקו-פיליפס אסטרטגיה של מיזוגים ורכישות, במטרה להעלות את רזרבות הנפט והגז, להגדיל את כושר הייצור ולנצל את היתרונות לגודל. כיום, לאחר שהמיזוגים הוטמעו בהצלחה, החברה מתמקדת בצמיחה והתייעלות פנימית, תוך מיצוי הסינרגיה מהמיזוגים.

הכנסות החברה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו בכ-202 מיליארד דולר, והרווח התפעולי לפני אירועים חד-פעמיים ב-24.5 מיליארד דולר. היא נחשבת לבעלת מאזן חזק, עם יחס הון למאזן של 38%, ויחס חוב ל-EBITDA (רווח לפני מיסים, ריבית ופחת) של 0.77. תשואת הדיבידנד שלה היא כ-5%.

בשורה התחתונה: שילוב של מכפיל נמוך ואפשרות לעליית מחירי האנרגיה הם נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה בסקטור. עתודות נפט וגז משמעותיות, תמחור עדיף בהשוואה לחברות אחרות בסקטור, והנהלה מוערכת הופכים את קונוקו-פיליפס להשקעה מצוינת בסקטור.

OUT

אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה ובמח"מ קצר-בינוני

מתחילת השנה שוק האג"ח הקונצרניות רותח על רקע הריבית האפסית בפיקדונות הבנקאיים והתשואות הנמוכות באג"ח הממשלתיות. מבחינה זו, נגידי הבנקים המרכזיים בעולם הצליחו בכוונתם להחזיר את הציבור להשקעה בנכסים מסוכנים יותר.

רמת התשואות הנמוכה בחלק מהאיגרות בדירוגים הגבוהים נחשבת למזמינה. בנוסף, הגידול בהנפקות האג"ח הקונצרניות גורמת ללחץ על תשואות האג"ח הקיימות, בייחוד לאור העובדה שבחלק גדול מהמקרים האג"ח המונפקות עדיפות על אלו הקיימות בשוק.

בתמיר פישמן טוענים כי המרווח באג"ח הקונצרניות בדירוג גבוה משקר. העיוות קיים גם באג"ח הממשלתיות הצמודות, שנסחרות בתשואה של 1.2% במח"מ 5.2, ומגלמות ציפיות אינפלציה של כ-3%.

מה שאמור לעניין את המשקיעים כיום זו התשואה של 4% שמגלם מדד התל-בונד 20, לאחר הירידות שרשם מתחילת החודש. כדי לשים זאת בפרספקטיבה הנכונה, נציין כי התשואה הגלומה במדד טרום המשבר עמדה על 3.6%. בתמיר פישמן ממליצים לא להסתכל רק על המדדים כמכלול ולחפש בתוכם את האג"ח האטרקטיביות יותר להשקעה.

בשורה התחתונה: הנתונים מראים כי יש לתת עדיפות למימוש האג"ח שבדירוג גבוה, ונסחרות בתשואות של 2.5%-3.5% במח"מ של 3-5 שנים. בין האיגרות הללו ניתן לציין את פז נפט סדרות א' וב', אי.די.בי סדרה ג', בזק סדרה 5, בז"ן סדרה ב' ומכתשים אגן סדרה ג'.

מייל למדור: tik-ishi@globes.co.il