קובי ויהודית ריכטר רכשו מניות אורבוטק תמורת 12 מיליון דולר

המחיר ברכישה משקף פרמיה של 16% על מחיר השוק באותו יום ■ לפני הרכישה הנוכחית החזיקו קובי ויהודית ריכטר ב-4.2% ממניות החברה, וכעת הם יחזיקו ב-7.7% מהון החברה

ד"ר קובי ריכטר רכש יחד עם אשתו, ד"ר יהודית ריכטר, 3.5% ממניות אורבוטק . ד"ר ריכטר הוא אחיו הצעיר של יוחאי ריכטר, ממייסדי אורבוטק שמכהן כיום כיו"ר פעיל בחברה, ובעבר שימש כמנכ"ל.

מדיווח שהעבירו היום בני הזוג ריכטר לרשות לני"ע האמריקנית (SEC) עולה כי השניים רכשו ביום שלישי האחרון 1.2 מיליון מניות תמורת 12 מיליון דולר. המחיר ברכישה משקף פרמיה של 16% על מחיר השוק באותו יום, ופרמיה של 11% על המחיר הנוכחי.

אורבוטק, המנוהלת בידי רני כהן, מייצרת מערכות בדיקה עבור קווי ייצור של מוצרים ורכיבים אלקטרוניים לשני תחומי פעילות עיקריים: מעגלים מודפסים (PCB) ומסכים שטוחים (FPD). מסוף מארס עלתה מניית אורבוטק בשיעור של 140% וכיום היא נסחרת לפי מחיר של 9 דולר, שמשקף שווי שוק של 308 מיליון דולר.

קובי ריכטר הוא אחד מהמשקיעים הוותיקים באורבוטק, עוד מימיה הראשונים כשנקראה אורבוט (לפני המיזוג עם אופטרוטק). לפני הרכישה הנוכחית החזיקו קובי ויהודית ריכטר ב-4.2% ממניות החברה, וכעת הם יחזיקו ב-7.7% מהון החברה. השווי הנוכחי של אחזקתם הוא 23.5 מיליון דולר.

בני הזוג ריכטר הם מייסדי ומנהלי החברה הפרטית מדינול, שמייצרת סטנטים רפואיים. החברה, שהוקמה בשנת 1992, נקלעה לסכסוך משפטי ממושך עם יצרנית הציוד הרפואי, בוסטון סיינטיפיק האמריקנית. לאחר שנים ארוכות של מאבק משפטי ותביעות הדדיות, הגיעו בסוף 2005 שתי החברות לפשרה, ובמסגרתה קיבלה מדינול פיצוי ענק של 750 מיליון דולר.