קבוצת "רדיו עכשיו" הגישה בקשה לצו ביניים נגד "רדיו ללא הפסקה"

לטענת "רדיו עכשיו", המתמודדת מול "רדיו ללא הפסקה" במכרז הרדיו האזורי על הזיכיון באזור השרון, יועץ התוכן יאיר שטרן הסתיר את קשריו עם בעלי "רדיו ללא הפסקה"

כצפוי, העתירות במכרזי הרדיו האזורי מגיעות גם בסבב הנוכחי: קבוצת "רדיו עכשיו", המתמודדת במכרז הרדיו האזורי בשרון, עתרה נגד מועצת הרשות השנייה, והגישה בקשה לצו ביניים שיאסור על המועצה לדון בחוות-דעתו של יועץ התוכן למכרז, יאיר שטרן.

"רדיו עכשיו" טוענת כי שטרן הסתיר את קשריו העסקיים והחבריים עם בעלי הקבוצה המתחרה, "רדיו ללא הפסקה", ובכירים בה, וכי תגובותיו לבקשה לברר את הסוגיה מעידות כי לא יוכל לשמש יועץ אובייקטיבי במכרז.

העתירה הוגשה אמש לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים.

"רדיו עכשיו" שבבעלות משה מנו, אלי אורגד, צביקה שפירא וגרי ירושלמי, מתמודדת במכרז מול קבוצת "רדיו ללא הפסקה", שנמצאת בין השאר בבעלות אלי עזור, דודי ויסמן ואמנון דיק.

בעתירה טוענים באי-כוחה של הקבוצה, עוה"ד אילן בומבך ויריב רונן, כי שטרן לא דיווח בטפסי ניגוד העניינים שמילא קודם למינויו כאחד מיועצי התוכן של המכרז האמור, כי היו לו קשרים עסקיים עם חלק מבעלי קבוצת רדיו ללא הפסקה; ואף לא דיווח על יחסיו ארוכי השנים עם חיים יבין, המכהן כחבר בוועדה המייעצת של הקבוצה המתחרה.

עוד נטען כי "החלטת מועצת הרשות השנייה לדחות את טענות 'רדיו עכשיו' באשר לכשירות כהונתו של שטרן כבודק תוכן במכרז, נתקבלה בפורום חסר ובחופזה, ומבלי שחוות הדעת המשפטית החיצונית שהכשירה כביכול את המינוי, נדונה כראוי בכל ההיבטים המתחייבים בנושא זה על-פי דיני המכרזים והפסיקה בבתי המשפט השונים".

כאמור, ביום ראשון הקרוב אמורה מועצת הרשות השנייה לקיים את המכרז. מאחר והוגשה בקשה דחופה, עד מחר בצהריים יצטרכו הצדדים להגיש את תגובתם לבית המשפט.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות אינה מגיבה בענייני מכרזי הרדיו".

הן רדיו ללא הפסקה והן יאיר שטרן לא היו מעוניינים להגיב על העתירה.