סיטיקון של גזית גלוב הפסידה 10.7 מיליון אירו ברבעון

מדובר בשיפור בהשוואה להפסד של 18 מיליון אירו ברבעון הראשון של השנה ■ שיעור התפוסה בנכסים ירד ברבעון השני ל-94.8% מ-95.7% ברבעון הראשון

סיטיקון , חברה בת של גזית גלוב (48%), פירסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי החברה רשמה ירידה קלה בהכנסות, אולם הצליחה לצמצם את ההפסד הנקי. סיטיקון פעילה בתחום הנדל"ן המניב בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות ומרכזת את פעילותה של גזית גלוב, חברת הנדל"ן השנייה בגודלה בישראל, באזור זה. מניות החברה נסחרות בבורסת הלסינקי שבפינלנד.

מחזור ההכנסות של סיטיקון הסתכם ב-45.6 מיליון אירו, ירידה קלה לעומת הרבעון הראשון של השנה בו נרשמו הכנסות של 45.9 מיליון אירו. ההכנסות מהשכרת נכסים עלו ב-2.3% ל-31 מיליון אירו.

ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-1.1 מיליון אירו ברבעון השני, וזאת לעומת הפסד תפעולי של 5.6 מיליון אירו ברבעון הראשון. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 10.7 מיליון אירו, וכאמור מדובר בשיפור בהשוואה להפסד של 18.1 מיליון אירו ברבעון הקודם.

"שיעור התפוסה בנכסים ירד בכלל ירידה בביקושים", אומר המנכ"ל פטרי אולקינורה. שיעור התפוסה ירד ברבעון השני ל-94.8% מ-95.7% ברבעון הראשון. "המיצוב הפיננסי של החברה איתן והוצאות המימון פחתו בשל הריביות הנמוכות", הוסיף אולקינורה.

החברה זקפה ברבעון השני ירידה בערך נכסיה (בגין כללי חשבונאות השווי ההוגן) בהיקף של 26 מיליון אירו, לאחר הפחתה של 31.6 מיליון אירו ברבעון הקודם. היקף נכסי החברה בסוף המחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-2.097 מיליארד אירו.

מנתונים נוספים מהדוחות עולה, כי ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו ברבעון השני ל-11.8 מיליון אירו מ-12.2 מיליון ברבעון הקודם, בו נרשמה גם הוצאה חד פעמית של 600 אלף אירו בגין רכישה עצמית של אג"ח להמרה. החברה רשמה ברבעון השני רווח הון של 300 אלף אירו בגין חשיפתה לנגזרים פיננסים (ויש להזכיר כי ברבעון הראשון היא הפסידה 300 אלף אירו בגין אותו סעיף).