שלמה בוחבוט יוצא למלחמה במשרד האוצר: "הרשויות המקומיות לא יגבו את מס הבצורת"

יו"ר מרכז השלטון המקומי הורה להפריד לשניים את חשבונות המים שיישלחו לציבור בספטמבר, כשקנס המים יישלח בנפרד עם לוגו בולט של משרד האוצר ■ "כפי שביהמ"ש אסר על החיילים לקיים פקודה בלתי חוקית, לא נציית לחוק בלתי צודק"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

מרכז השלטון המקומי הודיע כי לא ישתף פעולה עם ההחלטה לגבות את מס הבצורת. את הגבייה בפועל אמורים לבצע תאגידי המים הקשורים לרשויות המקומיות, אולם, "מרכז השלטון המקומי מתכוון להנחות בימים הקרובים את ראשי הרשויות שלא לגבות את מס הבצורת", אמר בעניין זה יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט.

לדבריו, "כפי שבית-המשפט אסר על חיילי צה"ל לקיים פקודה בלתי חוקית בעליל, אנחנו לא נציית לחוק שהינו בלתי צודק, מבוסס על הטעייה ובעצם בלתי חוקי בעליל".

עוד אמר בוחבוט, כי "ביום חמישי האחרון הוריתי לחברה המעניקה את השירותים הטכנולוגיים לרשויות המקומיות וכן לתאגידי המים, להפריד לשניים את חשבונות המים הקרובים שהרשויות המקומיות ישלחו לכל אזרחי המדינה בסביבות 15 בספטמבר, מתנת החג של מדינת ישראל לערב ראש השנה. חלק אחד יישלח לאזרחים כפי שהיה נהוג תמיד - ובו החיוב הרגיל עבור הצריכה הביתית, והחלק השני - זה של קנס המים החדש, יישלח בנפרד עם לוגו בולט של משרד האוצר באדום, והסבר קצר על סיפורו האמיתי של הקנס.

"אם יחפוץ משרד האוצר, הוא מוזמן לשכור את שירותיהן של חברות גבייה פרטיות ולגבות את הקנס בעצמו. אנחנו איננו פקידי הגבייה של האיוולת, ולא ניבהל גם מהאיומים לשלוח אותנו למאסר אם לא נגבה את קנס המים. לא נעולל זאת לאזרחינו".

ממרכז השלטון המקומי נמסר, כי נושא המס על המים מעורר תרעומת קשה בקרב ראשי רשויות. ראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי, כבר הפריד את חשבונות המים וראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה קורא לאוצר לגבות מס זה בעצמו.

המדינה מטעה את אזרחיה

מחר (ב') תושק בכנסת השדולה למען השלטון המקומי בראשות ח"כ זאב ביילסקי. אחת הסוגיות שיועלו בישיבת השדולה היא מס המים.

"חוסר הצדק זועק לשמיים. דגל שחור מתנוסס מעל מדינה המטעה כך את אזרחיה, המכניסה יד גסה לכיסם בגלל מחדל בן שנים, שהיא אחראית לו. האם חזרנו לימי הצנע? אולי תחלק המדינה תלושי מים לאזרחים?" אומר בוחבוט.

"לא יעלה על הדעת שמדינה אשר כמעט לכל אורכה משתרעת רצועת חוף, תסבול ממחסור במים ותמכור מים לאזרחיה במחיר מופקע ובתירוץ שקרי. בואו ונאמר אמת - אין מדובר בהיטל בגין חוסר מים. לצערי יש לנו פקידות קהת חושים ובירוקרטיה שמסוחררת מהכוח של עצמה, ולכן קבעה את קנס המים. מי יישא בקנס הכבד ביותר? השכבות החלשות והמשפחות ברוכות הילדים. וזאת למה? לא באמת כדי לחסוך מים, אלא כדי למלא את קופת האוצר בסוג מס נוסף. בידינו נתונים כי הציבור הגיע ללמעלה מ-10% חיסכון במים וכבר נמצא ברף המינימום הדרוש לאדם לקיום", סיכם בוחבוט.