בעזרת ג'יגיה: צ'אטים בין רשתות חברתיות בזמן צפייה ב-NBA וב-Nascar

הדבר יתאפשר במסגרת אתר של רשת הטלוויזיה האמריקנית טרנר ■ אייל מגן, מנכ"ל החברה: "יכולנו להציע את השירות תמורת תשלום, אבל הכסף הגדול נמצא בפוטנציאל הפרסומי של מהלך כזה"

חזון הכפר הגלובלי מגיע גם לרשתות החברתיות, באמצעות הסטארט-אפ הישראלי Gigya, שאיפשר לרשת הטלוויזיה טרנר להשתמש בטכנולוגיה שלו.

במסגרת ההסכם, האתר של טרנר עשה שימוש בטכנולוגיה של החברה במטרה להפוך את הצפייה ב-NBA וב-Nascar לחוויה חברתית יותר, ואיפשר לגולשים לצ'טט ביניהם בזמן הצפייה, מבלי להתחשב לאיזו רשת חברתית הם משתייכים. זאת, בהשוואה לשירות Facebook Connect, שמאפשר למשתמשי פייסבוק בלבד לצ'טט אחד עם השני, באתרים שמציעים את השירות הזה.

את ג'יגיה הקימו ב-2006 אייל מגן, רולי אליעזרוב וערן קוטנר, והיא פועלת באחד התחומים היותר חמים בענף האינטרנט - הווידג'טים. החברה מספקת פיתרונות לגילוי ומסחור במדיה החברתית, ומקשרת בין מפרסמים מותגים, מפרסמי תוכן וקהל משתמשים שנמצא באתרים החברתיים השונים. עד כה גייסה החברה 23.5 מיליון דולר מהקרנות DAG ונצ'רס, בנצ'מרק, Mayfield ו-First Round.

"פרסום יותר חברתי ורלוונטי"

לדברי מתיו הונג, סגן נשיא ומנהל כללי של שידורי הספורט הדיגיטליים בטרנר ספורט, "רצינו לאפשר למשתמשי פייסבוק לצ'טט עם משתמשי מייספייס וטוויטר. הטכנולוגיה של ג'יגיה איפשרה לנו לתת הזדמנות לאנשים לקחת חלק בתוכן שאנו משדרים בזמן אמת". אפשרויות הצפייה החברתית מתבססות על השירות Socialize של ג'יגיה.

אייל מגן, מנכ"ל ג'יגיה, אמר ל"גלובס" כי "יכולנו להציע לטרנר את השירות שלנו תמורת תשלום, אולם הכסף הגדול נמצא בפוטנציאל הפרסומי של מהלך כזה". לדבריו, "השירותים שאנחנו מציעים, יכולים להפוך את הפרסום להרבה יותר חברתי ורלוונטי".

כך, לדוגמה, משתמש ייחשף לפרסומת לסרט חדש ויוכל להצהיר האם הוא מתכנן ללכת. משתמש אחר, חבר של אותו יוזר באחת מהרשתות החברתיות, יראה בעתיד פרסומת שכבר מתאימה אליו, ומאפשרת לו לדעת שהחבר שלו מתכנן ללכת לסרט הזה.