פעם שנייה ברציפות: בוימלגרין דוחה תשלום האג"ח

זוהי דחייה שנייה של התשלום בסך 45 מיליון שקל ■ מועד התשלום הנוכחי - 29 באוקטובר ■ האג"ח נסחרות בתשואה לפידיון של 155%

לפני כ-3 חודשים, ב-30 באפריל, חברת בוימלגרין הייתה אמורה לשלם למחזיקי האג"ח (סדרה א' ) שלה תשלום קרן וריבית בסך של 45 מיליון שקל. אך מצבה הפיננסי הרעוע (והידוע) של החברה לא אפשר לה לעשות זאת, ומחזיקי האג"ח הסכימו לדחות את התשלום ב-3 חודשים, כלומר ל-30 ביולי.

הזמן חלף, אך לא הרבה השתנה. בסוף החודש אמורה הייתה בוימלגרין לשלם את הסכום, אך כסף - אין. מה עושים? דוחים את התשלום ב-3 חודשים נוספים. החברה קיימה אתמול (א') אסיפת בעלי אג"ח, בה הסכימו מחזיקי האג"ח לדחות את התשלום ב-3 חודשים נוספים, כלומר ל-29 באוקטובר. סדרת האג"ח לא תיסחר היום בבורסה.

"עד למועד התשלום תמשכנה אגרות החוב לצבור ריבית והצמדה בהתאם לתנאיהן", מוסרת החברה בהודעתה. "הסכמת מחזיקי האג"ח היא מטעמים טכניים ואין בהסכמה זו כדי לגרוע מכל טענה או לוותר על כל זכות שהיא של מחזיקי האג"ח כלפי החברה". במילים אחרות, מחזיקי האג"ח לא יעברו "תספורת" וכרגע תשלום האג"ח יבוצע במלואו, אך בעיכוב. לפחות כך מקווים בעלי האג"ח.

היקף סדרת האג"ח האמורה הינו כ-143 מיליון שקל. תאריך הפדיון הסופי של האג"ח (סדרה א') הוא באפריל 2013 והן נסחרות בתשואה לפידיון של כ-155%.

זוהי חוליה נוספת בשרשרת ההסדרים של חברת בוימלגרין , שבשליטת שעיה בוימלגרין, עם הנושים שלה. ביום חמישי האחרון חתמה החברה על הסדר מול בנק מזרחי, במסגרתו יפוצל חוב של 680 מיליון שקל, שנלקח בעבר לצורך רכישת השליטה בחברת הנדל"ן, אזורים יחולק ל-3 הלוואות חדשות תמורת ערבויות ושעבודים בהיקף של 88 מיליון דולר.

חובותיה של בוימלגרין קפיטל לבנק מזרחי מסתכמים ב-670 מיליון שקל, ולמחזיקי האג"ח שלה היא חייבת כ-400 מיליון שקל. בדוחותיה הכספיים נכללה הערת "עסק חי", אשר מעמידה בספק את המשך פעילותה. החברה הפסידה כ-74 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.