יום שביעי של עליות באירופה: הדאקס עלה ב-1.3%; קאק הוסיף 1%

דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, פיטר שני עובדים החשודים בלקיחת חלק בשערוריית ריגול. כך מסרו לסוכנות "בלומברג" שני מקורות המקורבים לעניין ■ פלייטק פרסמה אזהרת רווח - המניה נפלה ב-24.2%

המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות שערים, לאחר שהמסחר בוול סטריט נפתח בעליות, ובהובלת רשתות השיווק. יום המסחר הנוכחי הוא היום השביעי ברצף בו מטפסות הבורסות ביבשת.

הגאות בהנפקות אג"ח קונצרניות באירופה עומדת לדעוך עד סוף השנה, כך עולה ממחקר שביצע בנק ההשקעות JP מורגן-צ'ייס, שעלול להוציא את האוויר משוק הנפקות האג"ח הקונצרניות ביבשת. ב-JP מורגן-צ'ייס חוזים כי במחצית השנייה של השנה היקף הגיוס באג"ח יעמוד על 134.3 מיליארד דולר בלבד - מחצית מהגיוס במחצית הראשונה.

ברקע, גוברות הערכות כי נגיד ה'פד', בן ברננקי, ייעלה את הריבית בארה"ב כבר במהלך חצי השנה הקרובה. ברננקי נואם הערב מול הקונגרס כשהוא צפוי להסביר את האסטרטגיה להפסקת ההרחבה המוניטרית הגדולה ביותר בהסטוריה של ארה"ב, וזאת מבלי להוריד את הריבית.

במגזר הפיננסי: נראה כי מימון החירום בהיקף של 3 מיליארד דולר אותו הצליח בנק CIT להשיג מבעלי האג"ח לא יציל את הבנק האמריקני מחוב בסך 10 מיליארד דולר שיגיע לפדיון במהלך שנה הבאה, כשהוא מגדיל את ההלוואות חדלות הפירעון ומכווץ את שער המניה. כך מעריכים בחברת עו"ד Bracewell & Giuliani, המתמחה בארגון מחדש של חברות, מהארפורד, קונטיקט. נציין כי ביום חמישי צפוי CIT לדווח על הפסד רבעוני של 1.18 דולר למניה.

הפוטסי עלה ב-0.9% ונקבע ב-4,481.17 נק' ■ הקאק עלה ב-1% ל-3,302.89 נק' ■ הדאקס עלה ב-1.3% ל-5,093.97 נק'

בזירת המטבעות, האירו נחלש ב-0.19% כנגד הדולר ונסחר ברמה של 1.4205 דולר לאירו.

מניות בכותרות

דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה, פיטר שני עובדים החשודים בלקיחת חלק בשערוריית ריגול. כך מסרו לסוכנות "בלומברג" שני מקורות המקורבים לעניין. הבנק פיטר את ראש חטיבת אג"ח קונצרטיות ואת מנהל קשרי לקוחות, החשודים שתכננו לרגל אחר בעל המניות, מייקל בונדורף, שתבע בעבר את הבנק. תובעים בפרנקפורט בודקים האם לפתוח בחקירה פלילי, בשל הפרה פוטנציאלית של פרטיות בדויטשה בנק.

מניית רשת הסופרמרקטים הבריטית, וויליאם מוריסון עולה בכ-7.4% לאחר שעדכנה כלפי מעלה את תחזיותיה לשנה הפיסקאלית. המניה מושכת כלפי מעלה את מניות הסקטור כאשר מניות רשת נקסט עולות ב-1.6% לאחר שגם היא עדכנה את תחזיותיה מעלה. מניות הרמס עולה ב-2.6%. מניית רשת קרפור הצרפתית בה מחזיק גם נוחי דנקנר מטפסת ב-0.65%.

אינפיניון טכנולוגיות מרכזת עניין לאחר שטקסס אינסטרמנטס דיווחה אמש על תוצאות הרבעון השני שהתעלו על תחזיות האנליסטים.

Veolia אנוויורמנט מרכזת עניין לאחר שחטיבת התחבורה של החברה זכתה במכרז בן 1.5 מיליארד דולר לניהול, תיחזוק והרחבת מסילת רכבת ביוסטון, טקסס.

פולקסווגן צופה כי ייצור כלי הרכב במקסיקו יצטמצם ב-30% במהלך השנה הקרובה - גרוע יותר מהתחזיות הקודמות. כך אמר אוטו לידנר, ראש חטיבת מקסיקו של החברה ל"וול סטריט ג'ורנל".

מניות האנרגיה והכרייה BHP ביליטון , ריו טינטו , ואקסטרטה מרכזות עניין על רקע עליית מחירי המתכות.

ישראליות באירופה

מניית פלייטק בולטת בנפילה של כ-100 ליש"ט בבורסה של לונדון שהם יותר מ-20% ובמחזור גדול לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית השנה הראשונה, אך אמרה כי תוצאותיה לשנת 2009 כולה יהיו נמוכות מציפיות השוק.

[לטבלת ישראליות באירופה]