הפניקס הפכה לבעלת עניין באל-על ללא אישור מרשות החברות

החברה מחזיקה ב-8.55% ממניות הקבוצה ■ במשרדי הרשות התקבלו פניות בבירור התהליך הנדרש לאישור ההחזקה במניות החברה

אתמול (ג') בשעות הערב דיווחה אל על לבורסה, כי חברת הביטוח הפניקס הגיעה לאחזקה של כ-8.55% מהון המניות של החברה ולפיכך הפכה לבעלת עניין בה. המניות שברשות הפניקס מוחזקות בידיה של הפניקס עצמה וכן בחברת דלק השקעות ונכסים ובית ההשקעות אקסלנס, כשמרביתן נמצאות בחשבון הנוסטרו של החברה והיתר בתיקי ביטוחי החיים, קופות הגמל וקרנות הנאמנות.

לכאורה, מדובר באחזקה לגטימית של גוף מוסדי באחת החברות המקומיות הוותיקות, פרט למוקש שנמצא בתקנון אל-על, ומנע מגופים מוסדיים להגיע להחזקה גבוהה במניותיה עד היום. בתקנון החברה נקבע כי רכישת מניות שתקנה לרוכשת החזקה של 5% מהמניות ויותר לא תקנה לה זכויות הנובעות מההחזקה ללא אישור של רשות החברות הממשלתיות.

נכון להיום אין לפניקס אישור להפוך לבעלת עניין בחברת אל-על, אך במשרדי הרשות כבר נעשו בירורים מצד החברה בנוגע לתהליך הנדרש במטרה להכשיר את המהלך. האפשרות השנייה שעומדת בידי הפניקס היא מימוש מניות אל-על שבידיה עד להגעה מתחת לרף 5% מהון החברה - אפשרות בעדיפות נמוכה לאור העובדה שמניית החברה צנחה בשנה האחרונה בכ-37%. היום רושמת החברה עלייה חדה בשיעור של 10% במחזור חריג מהממוצע.