וול סטריט; הדאו ג'ונס עלה לראשונה השנה מעל 9,000 נק'

גלובס tv מכירות הבתים מיד שנייה עלו ב-3.6% ביוני ■ מניות הדשנים זינקו על רקע חתימת הסכם עם הודו; פוטאש עלתה ב-7.85% ■ MEDX טסה ב-89% על רקע רכישתה ■ טאואר זינקה ב-16.4%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות של יותר מ-2% במדדים המובילים כאשר מדד הדאו ג'ונס נסגר מעל ל-9,000 נקודות לראשונה מאז ינואר, S&P 500 טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר, והנאסד"ק רשם 12 ימים רצופים של עלייה.

את העליות ניתן להסביר בשטף הדו"חות שזרם היום לפני פתיחת המסחר, במגוון ידיעות על מיזוגים ורכישות ובנתוני מאקרו טובים מהציפיות. בסיום המסחר ממתינים המשקיעים לדוחותיהן של מיקרוסופט ואמריקן אקספרס.

מן הדו"חות עולה כי מרבית החברות דיווחו על ירידה בהכנסותיהן וברווחיהן אך עקפו את התחזיות בשוק, לחיוב נציין את פורד שדיווחה על מעבר לרווח גדול שנגרם לה מארגון מחדש של דו"חותיה, ולשלילה נציין את ענקית הדשנים פוטאש שדיווחה על צניחה ברווחים ובהכנסות.

העליות בשוק התגברו, כאמור, לאחר פרסום נתון המאקרו משוק הנדל"ן שהצביע על התאוששות בארה"ב. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו ביוני זה החודש השלישי ברציפות בשיעור של 3.6% ל-4.89 מיליון בתים , גבוה מהתחזיות המוקדמות שהיו ל-4.84 מיליון בתים שנרכשו במונחים שנתיים, זהו הנתון החזק ביותר שפורסם בתחום זה מאז חודש אוקטובר. מוקדם יותר פורסם גם נתון טוב יחסית משוק העבודה שם ירד מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ל-6.22 מיליון אמריקנים הנשענים על קצבאות הסעד.

משרד האוצר האמריקני הודיע הערב כי ינפיק חבילת אג"ח בהיקף של 115 מיליארד דולר בדרך של מכרז בשבוע הבא, היקף ההנפקה הצפוי גדול בהרבה ממה שצפו הכלכלנים. התשואה על האג"ח ל-10 שנים מזינקה ביותר מ-4.3% ל-3.709%.

עבור 114 החברות במדד ה-S&P 500 שכבר דיווחו על תוצאותיהן הרבעוניות, הרווחים למניה עקפו את ציפיות האנליסטים ב-11 סנט, בממוצע. כך לפי חיובים שערכה סוכנות "בלומברג". אנליסטים מעריכים שרווחי החברות ברבעון השני נפלו, בממוצע ב-33% וברבעון הנוכחי הם ייפלו ב-20%.

ובינתיים, בוושינגטון - תוכניתו של ממשל אובמה להרחיב את סמכויותיו של הפדרל ריזרב כדי שיפקח את חברות לשירותים פיננסיים אינה זוכה לתמיכה בקונגרס, כאשר חלק מקובעי המדיניות תומכים בהצעה להפקיד את האחריות בידי מספר רשויות רגולטורית. יו"ר הוועדה בקונגרס לשירותים פיננסיים, ברני פראנק, וקובעי מדיניות שמובילים את הדיונים בסוגיית הרפורמה הרגולטורית, רוצים שה'פד' יתמקד במדיניות מוניטרית. ובתוך כך, גוברת תמיכה ביצירת מועצה של ה'פד', משרד האוצר, ה-FDIC ורשויות אחרות. ועדת הבנקאות בסנאט תשקול היום את התוכנית.

הדאו ג'ונס עלה בסיום המסחר ב-2.11% ל-9,068 נק', S&P 500 הוסיף 2.33% ל-976 נק' והנאסד"ק טיפס ב-2.45% ל-1,973 נק'.

זירת המאקרו

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, שעלה ב-30 אלף ל-554 אלף לעומת צפי ל-557 אלף, ולעומת 524 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

ב-17:00 פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש יוני שעלו זה החודש השלישי ברציפות בשיעור של 3.6% ל-4.89 מיליון בתים, גבוה מהתחזיות המוקדמות שהיו ל-4.84 מיליון בתים. זהו הנתון החזק ביותר שפורסם בתחום זה מאז חודש אוקטובר.

במסחר בחוזים העתידיים על הנפט בבורסת הסחורות של ניו-יורק, נסגר מחירו של הזהב השחור סחר בעלייה של 2.7% לרמה של 67.16 דולר לחבית.

מניות בכותרות

פורד , בלטה לחיוב לאחר שדיווחה כי על רקע רה הארגון שערכה במצבת החובות שלה עברה לרווח של 2.3 מיליארד דולר. ההפסד מפעילות מתמשכת בניטרול סעיפים חד פעמיים היה 638 מיליון דולר או 21 סנט למניה לעומת צפי להפסד גדול בהרבה של 50 סנט למניה.

AT&T ספקית הטלקום הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על קיטון של 15% ברוחי הרבעון האחרון ל-3.2 מיליארד דולר, או 54 סנט למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 51 סנט למניה. ההכנסות נפלו ב-0.6% ל-30.7 מיליארד דולר, בהתאם לצפי. החברה הפעילה ברבעון זה למעלה מ-2.4 מיליון מכשירי iPhone כאשר יותר משליש היו לקוחות חדשים בחברה.

גם תאגיד 3M סיכם את הרבעון השני כשהוא עוקף את הצפי ומעדכן כלפי מעלה את תחזיותיו ל-2009. ללא פריטים חד-פעמיים, הרווח הנקי ירד ב-14.9% ל-843 מיליון דולר, או 1.2 דולר למניה. על בסיס זה, אנליסטים ציפו לרווח של 94 סנט למניה.

מקדונלד'ס , ענקית המזון המהיר, הציגה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, מכירות בהיקף נמוך מהצפוי וירידה של 8.4% ברווחיה הרבעוניים. הרשת אמרה כי היא הרוויחה ברבעון השני 1.09 מיליארד דולר, או 98 סנט למניה. זאת, לעומת 1.19 מיליארד דולר, או 1.04 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ללא פריטים חד-פעמיים, מקדונלד'ס הרוויחה 97 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים בוול סטריט.

בנק CIT , שעלול להגיש בקשה לפשיטת רגל, צפוי לדווח על מעבר להפסד למניה של 1.18 דולר.

לאחר נעילת המסחר תדווח מיקרוסופט . להערכת אנליסטים, הרווח למניה ירד במהלך הרבעון הפיסקלי הרביעי שלה ב-21.7% ל-36 סנט.

במקביל, תדווח אמזון , הצפויה להציג קיטון של 16.2% ברווח למניה ברבעון השני ל-31 סנט. אמזון הכריזה אמש (ד'), לאחר תום המסחר, כי היא רוכשת את חנות הנעליים המקוונת Zappos.com, בעסקת מניות המוערכת בלמעלה מ-900 מיליון דולר. המדובר ברכישה הגדולה ביותר בהסטוריה של החברה.

ואם ברכישות עסקינן - בריסטול-מאיירס סקוויב חתמה אמש (ד') על עסקה לרכישת חברת התרופות מדרקס (Medarex- סימול: MEDX) תמורת 2.1 מיליארד דולר, או 16 דולר למניה, בפרמייה של 90% על מחיר של 8.4 דולר למניה, בנעילה אמש בארה"ב.

בחזרה לדו"חות - תוצאותיה הרבעוניות של אמריקן אקספרס , שיפורסמו גם כן לאחר נעילת המסחר, צפויות להצביע על צמצום של 50% ברווח למניה ל-28 סנט למניה. קפיטל וואן צפויה לעבור להפסד למניה של 69 סנט.

פוטאש , השחקנית הגדולה במגזר הדשנים, דיווחה היום, לפני המסחר, כי רווחיה ברבעון השני צנחו ב-79.3% ל-187.1 מיליון דולר - מתחת לתחזיות האנליסטים. החברה סיפקה תחזית לתוצאותיה הכספיות גם ברבעון הנוכחי השלישי, ממנו עולה כי היא מעריכה תוצאות נמוכות יותר מממוצע תחזיות האנליסטים - ולמעשה נמוך יותר בתחזית השנתית ל-2009 כולה. מתחרתה, מוזאיק , דיווחה אמש על צניחה של 83% ברווחי הרבעון הפיסקלי הרביעי ל-146.9 מיליון דולר. ההכנסות נפלו ב-54% ל-1.59 מיליארד דולר.

למרות הדוחות החלשים רשמו המניות המשתייכות לאיגוד השיווק קנפוטקס עליות שערים חדות בסיום המסחר בוול סטריט לאחר שפורסם כי האיגוד חתם על הסכם למכירת 850 אלף טון אשלג במחיר של 460 דולר לטון עם הודו. בכך מיישר האיגוד המוביל בענף את הקו עם החברות האחרות ובהן כי"ל הישראלים מול ההודים בתיקווה כי הורדת המחירים בענף תביא גם את הסינים והברזילאים לחדש את הביקושים שקפאו בחודשים האחרונים.

eBay בלטה לחיוב. דיווחה אמש, לאחר המסחר, על רווח מתואם של 479 מיליון דולר, או 37 סנט למניה - לעומת צפי ל-36 סנט למניה שחזו האנליסטים.

סנדיסק דיווחה אתמול, לאחר המסחר, כי היא עברה לרווח ברבעון השני. אולם, תחזיתה להכנסות ברבעון השלישי, שנופלת מזו של האנליסטים, הביאה לירידה של למעלה מ-5% במניותיה במסחר המאוחר.

ברקשייר התאוויי של וורן באפט הקטינה השבוע את אחזקתה בסוכנות הדירוג מודי'ס מ-20.4% ל-16.98%. המכירה, שהקיפה 8 מיליון מניות של מודי'ס נחשפה שלושה חודשים לאחר שהסוכנות הורידה את דירוג AAA שהעניקה לברקשייר, ויום אחד לאחר שממשל אובמה פרסם את התקנות החדשות של רגולציה על הדירוגים, בעיקר בנושאים של גילוי נאות וחשיפה של ניגודי אינטרסים.

ישראליות מעבר לים

DSPG חוזרת לרווחיות: רשמה רווח נקי של 700 אלף ד' הרווח ברבעון השני משקף ירידה של 30% מהרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ירדו ב-30% ל-52 מיליון דולר. בתחזיות מהרבעון הקודם החברה צפתה הפסד של 2.7 מיליון דולר, והאנליסטים ציפו להפסד של 2.5 מיליון דולר.

אמדוקס דיווחה אמש כי הכנסותיה ברבעון הפיסקלי השלישי ירדו ב-15.9% ל-690 מיליון דולר. רווחי החברה נפלו ב-18% והסתכמו ב-108.6 מיליון דולר, או ב-53 סנט למניה, לעומת צפי ל-48 סנט למניה.

מלאנוקס דיווחה אמש על ירידה של כ-11% בהכנסותיה הרבעוניות לכ-25.2 מיליון דולר - יותר מתחזיות החברה והצפי בשוק. בשורה התחתונה הרוויחה 1.75 מיליון דולר, שהם 13 סנט למניה Non-GAAP - זאת, לעומת הצפי בוול סטריט ל-11 סנט למניה. מלאנוקס צופה גידול של 14% בהכנסות הרבעון השלישי.

באקווב הודיעה אתמול שהיא מתקנת את התביעה המשפטית להפרת פטנט שהגישה ב-20 למארס, בבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, ארה"ב, על מנת להוסיף את סימנטק כנתבעת נוספת בתביעה, שבמקור הוגשה על ידה רק נגד חברת מיקרוסופט ולאחר מכן גם נגד Sybase. והחברה הבת שלה iAnywhere. באקווב תובעת פיצויים, צו מניעה והצהרה של בית המשפט כי מוצרי התוכנה של Symantec מפרים את הפטנטים של באקווב.

מניית טאואר בלטה הערב בעליות חדות תוך שהיא מרכזת מחזורים חריגים, בכך ממשיכה החברה להגיב לדיווח לפיו חתמה בשיתוף עם ג'אז על חוזה חדש עם אנטרופיק.

לניוזלטר סביבה][לטבלת ישראליות בעולם]