תושבי מודיעין-רעות-מכבים יפגינו נגד הנחתת מטוסים מעל מודיעין

רשות התעופה האזרחית עומדת לאשר נתיב נחיתה מעל היישובים מודיעין מכבי-רעות, והתושבים טוענים כי הנחיתה היא בגובה נמוך מדי

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

רשות התעופה האזרחית עומדת לאשר נתיב נחיתה המוצע מעל היישובים מודיעין מכבי-רעות. תושבי האזור מתקוממים ומנסים לבטל את ההחלטה, בטענה כי תפגע מהותית באיכות חייהם וכן כי יש בה סכנה ממשית לחיי אדם. זאת, שכן לטענתם המטוסים (שכבר הוחל בניסוי בהנחתתם בנתיב הנחיתה הזה) טסים בגובה נמוך מאוד, כ-300 מטר מעל בנייניה הגבוהים של מודיעין.

התושבים חוששים, לדבריהם, בעיקר מתקלה שתביא לנפילתו של מטוס בשטחי היישובים ולאבידות בגוף ונפש.

נציגות של התושבים באזור מקיימת מאבק שנועד לסכל את כוונת רת"א לאפשר את הנחיתה בנתיב הזה. התושבים והעירייה מבקשים להסיט את הנתיב לאזורים לא בנויים; מנגד טוענות רשויות התעופה שהנתיב הנוכחי הוא אילוץ ביטחוני ושהסיכוי לתקלה הוא נמוך. העירייה עתרה לבג"צ נגד פתיחת הנתיב החדש באפריל.

בין היתר טוענים התושבים, כי "בחרנו להקים את בתינו במודיעין עקב היותה עיר ירוקה ושלווה, תוך שאנו סופגים למען כך זמני נסיעה ארוכים יותר למקומות העבודה. לו היינו רוצים לגור בישובי עוטף נתב"ג, היינו עושים זאת".

מטה המאבק פעל בינתיים בערוצי מחאה שונים לאחר שפגישה עם רת"א לא הובילה לתוצאה מיוחלת מבחינתם ושר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד) התעלם לדבריהם מפניותיהם.

בין היתר בכוונתם לצאת מחר (שישי) בשיירת מחאה של רכבים ממודיעין לנתב"ג. השיירה תצא על-פי התוכנית ממודיעין, תנוע על כביש 1 לנתב"ג, וצפויה להסתיים בהפגנה מול משרדי רש"ת בנתב"ג . מטה המאבק מדווח כי השיירה קיבלה את אישור המשטרה.

התושבים טוענים, כי למרות שבדיון בהשתתפות חכ"ים בוועדת הכלכלה טען סמנכ"ל רש"ת אודי ברעוז, כי אין חריגות ברעש בטיסות הניסוי שהתקיימו מעל מודיעין, הרי שמתגובת רש"ת למקומון העיר - ערי מודיעין - ב-10 בחודש הנוכחי עולה כי דווקא הייתה חריגת רעש למפלס של 79 דציבל באחת מ-16 טיסות הניסוי מעל העיר.

מטה המאבק מציג את רשימת 16 טיסות הניסוי שהתקיימו מעל העיר מהן עולה כי בין בטיסות הניסוי כלולה רק טיסה אחד של דגם מטוס מקבוצת המטוסים המוגדרים ע"י המשרד להגנת הסביבה כמרעישים (בואינג 747-200). לכן, לטענתם הניסוי נעשה באופן שאינו משקף את העומד להתרחש.