מדוע אודיוקודס זינקה אמש ב-12% בוול סטריט במחזור חריג?

אריקסון הגישה הצעה לרכוש את עסקי התקשורת האלחוטית של נורטל, אשר נמצאת בהליכי פשיטת רגל ■ בחודש שעבר הגישה גם נוקיה-סימנס הצעה כזו

המניות בוול סטריט חגגו אמש (ה'). המדדים המובילים עלו בכ-2% והדאו ג'ונס רשם נקודת ציון כשעלה מעל ל-9,000 נקודות לראשונה השנה. אך מבין המניות הישראליות, בלטה אודיוקודס בזינוק של יותר מ-12%, תוך שהיא מרכזת מחזור חריג הגבוה כמעט פי 3 מהמחזור היומי הממוצע ב-3 החודשים האחרונים - ללא כל הודעה רשמית מצד החברה.

הסיבה לזינוק במניה היא דיווחים בתקשורת האמריקנית על כך שיצרנית רשתות תקשורת הסלולר הגדולה בעולם, אריקסון , הגישה הצעה לרכוש את עסקי התקשורת האלחוטית של נורטל, אשר נמצאת בהליכי פשיטת רגל - ומכאן הקשר לאודיוקודס.

נזכיר כי נורטל הייתה לקוח גדול וחשוב עבור אודיוקודס והייתה אחראית לכ-10% מהכנסות החברה הישראלית. עוד לפני קריסת נורטל בינואר האחרון היו דיווחים על כך בתקשורת ועלה חשש לפגיעה מהותית בהכנסות החברה ומניית אודיוקודס צנחה. עם זאת, כבר בחודש שעבר החלו לזרום דיווחים לפיהם נורטל צפויה למכור את עסקי התקשורת האלחוטית שלה נוקיה-סימנס ואת עסקי האנטרפרייז לחברת Avaya, מה שאומר שלאודיוקודס יש עדיין סיכוי להשיב לעצמה את הנתח האבוד ולמעשה להחליף לקוח גדול אחד בלקוח גדול אחר.

בכלל, השבוע האחרון האיר פנים לאודיוקודס והמניה זינקה בכ-15%. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה כי היא ומיילוויז'ן יספקו לסלקום את מערכת ה-Mobile Soft Client (Pico). מדובר במוצר החדש של אודיוקודס, ה-HD VoIP - כלומר העברת קול על גבי רשת האינטרנט באיכות גבוהה במיוחד. למוצר שוק של מאות מיליוני דולרים. היקף העסקה עם סלקום לא נמסרה, אולם בשוק מעריכים כי מדובר בהיקף של מאות אלפי שקלים. בחברה מקווים כי עסקה זו תפתח את הדלת לעסקאות עם לקוחות נוספים בתחום.