חברת על בד מצטרפת לדנשר במירוץ לרכישת קרליין

בתחילת השבוע דווח ב"גלובס" כי בין החברות שהגישו הצעות לרכישת פריגו-קרליין נמצאות גם לוריאל ישראל וקבוצת ניאופארם ■ ההערכה היא כי ההצעות נעות בין 100-200 מיליון שקל

על בד מצטרפת למירוץ לרכישת קרליין: החברה הציבורית הודיעה לבורסה כי היא הגישה הצעה לרכוש את קרליין, שנמצאת בשליטת פריגו . על בד מתמודדת על רכישת קרליין יחד עם קבוצת דנשר, המפיצה את מוצרי קרליין ב-24 השנים האחרונות.

23 חברות שונות התעניינו ברכישת פריגו-קרליין, אבל רק בודדות הגישו עד יום שישי האחרון הצעה לרכוש את החברה.

בתחילת השבוע דווח ב"גלובס" כי בין המציעות נמנות לוריאל ישראל, קבוצת ניאופארם ודנשר. ההערכה היא כי ההצעות נעות בין 100-200 מיליון שקל.

חברות נוספות שהתעניינו ברכישת קרליין, כמו למשל ד"ר פישר ויוניליוור, לא הגישו בסופו של דבר כל הצעה לרכישת החברה.

קרליין, המפתחת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה, היא חלק מפריגו ישראל (לשעבר אגיס), והיא הועמדה למכירה על-ידי החברה האם שמעוניינת להתמקד בעסקי הליבה שלה, תחום הבריאות.

מנתונים שהעבירה פריגו לבורסה עולה כי ברבעון האחרון (שהסתיים בסוף מארס 2009) נרשמה חולשה במכירות קרליין, והן הסתכמו ב-18 מיליון דולר. מדובר בירידה של 26% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008.

ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2008 הסתכמו ההכנסות של קרליין ב-92.2 מיליון דולר, כשבכל רבעון ההכנסות צמחו ביחס לרבעון שקדם לו. פריגו לא מפרסמת נתונים על הרווח הנקי של קרליין. הרבעון הבא אמור להיות חזק עונתית ולפצות על החולשה ב-3 הרבעונים שקדמו לו.

מכירת החברה מטופלת בארץ על-ידי פועלים שוקי הון. כפי הנראה, לאחר בחינת ההצעות בימים הקרובים, תעמיד החברה למציעים המצויים בטווח המתאים חדר מידע ותפתח למעשה במשא-ומתן מעשי על רכישת החברה. לא מן הנמנע כי תיערך התמחרות בין המציעים.