חשש מהעברת נגיף קדחת מערב הנילוס ע"י יתושים

השנה אובחנו כבר 6 חולים ■ הרשויות המקומיות והציבור נקראים לפעול נגד היתושים ■ ארדן: בכל אזור שבו מתגלה הנגיף, נערכים פיקוח והדברות מוגברים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

נוכח העובדה כי השנה כבר אובחנו 6 אנשים כחולים בקדחת מערב הנילוס וכי נמצאו יתושים הנגועים בנגיף הקדחת, המשרד להגנת הסביבה מתריע בפני הציבור על מפגעי היתושים הקיימים במקומות רבים בארץ, ועל הצורך לפעול למניעת מפגעים אלו.

המשרד להגנת הסביבה פנה בחודש אפריל לכל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ להגביר את פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים. בישראל מופעל מערך בין-משרדי לאיתור מוקדם של נגיף הקדחת, על-ידי ניטור הנגיף ביתושים.

המשרד להגנת הסביבה עורך את ניטור הנגיף ביתושים בשיתוף מעבדות משרד הבריאות. השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, מסר כי בכל עת שיתקבלו ממצאים על יתושים נגועים, יעדכן המשרד את הרשויות המקומיות שבאזורן נמצאו היתושים הנגועים ואת הציבור בממצאים, וינחה את הרשויות המקומיות להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

השר ארדן הוסיף כי בכל אזור שבו מתגלה הנגיף, נערכים פיקוח והדברות יתושים מוגברים, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם.

ד"ר אורי שלום, ראש אגף לחימה במזיקים במשרד להגנת הסביבה, מציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים בכל הארץ, וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים ע"י הימנעות מהשקיית-יתר בגינות, ייבוש מקורות מים בשטח הגינות, בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע"י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים - בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.