בוחבוט על מס הבצורת: "מישהו באוצר שכח לקחת ריטלין"

יו"ר מרכז השלטון המקומי: "הגיע הזמן לעצור את ההתפרעות והרשלנות של נערי האוצר הסבורים שאזרחי ישראל פראיירים ושכיסם הוא הפקר בידם" ■ האוצר למזוז: "להעמיד את בוחבוט לדין"

"משרד האוצר משמש עלה תאנה למחדלי רשות המים. מישהו באוצר מתפרע ושכח כנראה ליטול ריטלין. הגיע הזמן לעצור את ההתפרעות והרשלנות של נערי האוצר הסבורים שאזרחי ישראל פראיירים ושכיסם הוא הפקר בידם" - כך כתב יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

בחודשים האחרונים החל מרכז השלטון לגבש כתב תביעה נגד פרופ' אורי שני, ראש רשות המים ונגד פקידי רשות המים והאוצר, שאחראים, לדברי בוחבוט, על "מחדל המים החמור", כלשונו.

"מחדל המים הוא מהחמורים שידעה המדינה, וכעת מעזה רשות המים לבזבז מיליונים על קמפיין ראוותני לא בשביל לחסוך מים, אלא כדי לחפות על חוסר המעש שלה וחוסר הדאגה לייצור מים", כותב בוחבוט. "אם חפץ האוצר לגבות קנס מים יואיל לעשות זאת בעצמו. ראשי הרשויות לא יהיו עוד קבלני הביצוע של האיוולת המתמשכת של ממשלות ישראל".

בוחבוט שלח גם מכתב לשר האוצר שטייניץ, ובו כתב: "מדובר במס בעייתי ביותר שאפשרויות הגבייה שלו אינן מעשיות. אדוני, כיצד נוכל להביט בעיני התושבים, שבקושי מביאים פת לחם לילדיהם? מה נאמר להם? הצמיאו את ביתכם? אל תקלחו את ילדיכם? קביעת מיכסה של 4 קוב לנפש לחודש, מעידה מלכתחילה כי לא כוונת חיסכון יש כאן, אלא כוונת מיסוי ברוטלי ואכזרי שיבוא למלא את הקופה המידלדלת של אוצר המדינה על חשבון המסכנים והחלשים".

תגובת האוצר להכרזה על גיבוש התביעה לא איחרה להגיע: המשרד פנה למזוז בדרישה להעמיד לדין את בוחבוט בשל ההליכים שהוא נוקט לביטול גביית מס הבצורת.