ועדת הבריאות: הסדרת תרומת הביציות - או חקיקה פרטית

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קראה לממשלה לאמץ במהרה את הצעת החוק הממשלתית שהוגשה בכנסת הקודמת ■ הדיון התקיים על רקע "פרשת הביציות" ברומניה, במרכזה רופאים מישראל מואשמים בסחר בלתי חוקי לכאורה בביציות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קראה היום (ב') לממשלה לאמץ במהרה את הצעת החוק הממשלתית שהוגשה בכנסת הקודמת בעניין הסדרת תרומת ביציות בישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, הבהיר כי אם הממשלה לא תגיש בקרוב בקשה להחלת דין רציפות על הצעת החוק הממשלתית, תקדם הוועדה מספר הצעות חוק פרטיות בעניין. הדיון בוועדה התקיים על רקע "פרשת הביציות" ברומניה, במרכזה רופאים מישראל מואשמים בסחר בלתי חוקי לכאורה בביציות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הדגיש כי אמנם הוועדה מצפה שהממשלה תאמץ את הצעת החוק, אולם לדבריו, "בחוק הנוכחי יש בעיות הלכתיות וחוקיות". ליצמן הבטיח להתמודד עם אותן בעיות והבהיר כי יאמר דברים ברורים בעניין לאחר שילמד את כל הסוגיות.

בניגוד לליצמן, מרבית חברי הוועדה והמשתתפים האחרים טענו כי הצעת החוק הממשלתית הצליחה דווקא להתגבר על כל הבעיות ולהגיע להסכמות רחבות. "בהצעת החוק יש התנגשות של אמונות, דעות, אתיקה, הלכה, רצון להימנע מסחר בנשים והפיכת גופה של אישה לבית חרושת לביציות. הגשנו את הצעת החוק לקריאה ראשונה ללא הסתייגויות כי הגענו בכל הנושאים להבנות ולהסכמות. לצערי, הכנסת הקודמת התפזרה ועימה החוק. אפשר לסיים את העבודה בכנסת הנוכחית", אמר ח"כ אריה אלדד.

"אסור להשאיר הנושא כהפקר"

עדינה מרכס, יו"ר האגודה לזכויות החולה, סיכמה את הכל בצורה פשוטה: "ביציות הן מצרך. יש מי שקונה ויש מי שמוכר. יש שוק ואין עליו רגולציה ולכן מונחת בפנינו הצעת חוק טובה. אסור להשאיר את הנושא כהפקר. צריך לסיים את הפרשה הזו כמה שיותר מהר".