כן פייט רכשה זיכיון לפטנט ב-137.3 אלף שקל

יאפשר פיתוח תרופות "הדור הבא" ■ החברה תשלם גם תמלוגים שנתיים בסך של כ-55 אלף שקל עד לתחילת הניסויים הקליניים

חברת כן פייט מדווחת היום (ג') כי השלימה רכישת זכיון לפטנט מידי אוניברסיטת ליידן שבהולנד ב-137.3 אלף שקל. הפטנט כולל מספר תרכובות המשתייכות לדור חדש של תרופות שהינן תרכובות אלוסטריות, ולמעשה, מקנות לכן פייט את הידע לפיתוח "הדור הבא" של חלק מהתרופות שבצנרת שלה.

בנוסף, כן פייט תשלם תמלוגים שנתיים בסך של כ-55 אלף שקל עד לתחילת הניסויים הקליניים.

התרכובות שנרכשו הן פרי פיתוח משותף של פרופ' אייג'רמן, חוקר מאוניברסיטת ליידן, ופרופ' גייקובסון, כימאי מה-NIH, מכון המחקר בארה"ב. הסכם הרישוי נחתם עם אוניברסיטת ליידן המייצגת את שני המוסדות האקדמיים. התרכובות האלוסטריות נקשרות ומשנות את מבנה הקולטן לאדונזין מסוג 3A, המהווה את הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה. הליך זה מגביר את הזיקה של החומר הטבעי המצוי בגוף, אדונזין, לקולטן וגורם להפעלתו ביתר וליצירת פעילות אנטי דלקתית חזקה.

תרכובות אלו משתייכות לדור הבא של תרופות העושות שימוש בחומרים טבעיים המצויים בגוף ומתגברות את פעילותם לריפוי התהליך הדלקתי מבלי לפגוע במערכות הגוף הבריאות. בניסויים פרה-קליניים שנערכו במעבדות החברה בפתח תקווה נמצאה אחת התרכובות כתרופה בעלת פעילות אנטי דלקתית חזקה במינונים נמוכים וללא תופעות לוואי.

בכוונת החברה להרחיב את תוכנית הפיתוח בתחום המחלות הדלקתיות ליישומים נוספים, כגון מחלת הקרוהן שהיא דלקת מעיים כרונית חריפה. תחום המחלות הדלקתיות אשר בו מטפלות תרופות החברה, כולל מחלות על רקע אוטואימוני וכן מחלות דלקתיות כרוניות. גודלו של השוק למחלות השונות מרקע זה נאמד בעשרות מיליארדי דולרים.

ד"ר אילן כהן, סגן יו"ר כן פייט וממיסדיה אמר היום: "העשרת צנרת הפיתוח על ידי התרכובות האלוסטריות הינה אבן דרך משמעותית והישג ראוי לציון, המצביע על התקדמות החברה בהרחבת סל המוצרים והעשרתו בתרופות מהדור החדש. תרופות אלו מתבייתות על הקולטן לאדנוזין מסוג 3A בתאים הדלקתיים וגורמות להרס תאים אלו מבלי לפגוע בתאי הגוף הבריאים".