הליסינג החודשי של רכב מקבוצה 4 צפוי להתייקר במאות שקלים

ההערכה מבוססת על התייקרות חזויה של כ-8,000 עד 12 אלף שקל במחיר המחירון של כלי רכב שיסופקו אחרי כניסת "המיסוי הירוק" לתוקף ב-2 באוגוסט ■ כלי רכב מקבוצה 5 ומעלה יתייקרו בכ-400 שקלים לחודש

מחירי הליסינג החודשיים של רוב כלי הרכב מקבוצה 4 צפויים להתייקר בסדר גודל של 200 עד כ-350 שקל לחודש, עקב עליית מחירם בעקבות המיסוי הירוק באוגוסט. כך מעריכים בכירים בענף הליסינג. מדובר בכלי רכב, שיסופקו במסגרת עסקאות חדשות וחידוש חוזים אחרי כניסת "המיסוי הירוק" לתוקף ב-2 לאוגוסט.

ההערכה מבוססת על התייקרות חזויה של כ-8,000 עד 12 אלף שקל במחיר המחירון של דגמי מפתח בקבוצה זו לעומת המחיר הקיים. עם זאת לפחות בחלק מהדגמים עשויים היבואנים לספוג בשלב הראשון חלק מהתייקרות במחיר המחירון כדי להשאיר את הדגמים הרלוונטיים בקבוצת המחיר.

מחירי הליסינג החודשיים לכלי רכב מקבוצה 5 ומעלה ובהם רכבי מנהלים, מיניוואנים גדולים שמוקצים בארגונים לבעלי משפחות גדולות ורכבי כביש-שטח, עשויים להתייקר בשיעור של 400 שקל לחודש ויותר בהתאם לדגם.

התייקרות דומה צפויה גם במחיר החודשי של מסחריות וטנדרים עם מנועי דיזל, שיתייקרו משמעותית בעקבות המיסוי הירוק.

בקבוצה 2 לא צפויים שינויים מהותיים במחירים ואילו מחירי הליסינג של כלי רכב מקבוצה 1 עשויים להיות מוזלים במידה מסוימת אם אכן מחירם ירד ולא "ייספג" על ידי היבואנים.