"ראש לשכת עוה"ד גיא-רון הופך בוגרי מכללות לעורכי דין סוג ב'"

יו"ר פורום הסטודנטים למשפטים, אמיר זיסקינד, טוען כי הסכם הארכת ההתמחות נחתם תוך התעלמות מוחלטת מהסטודנטים במכללות ■ "גיא-רון מעדיף לחיות במציאות מדומה שבה לא קיימות מכללות למשפטים"

יו"ר פורום הסטודנטים למשפטים, אמיר זיסקינד, תוקף את ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, בטענה כי הוא הופך את בוגרי המכללות לעורכי דין סוג ב'. "לא נהיה מוכנים שתקום לשכה שבה סטודנטים ובוגרי המכללות למשפטים ייחשבו למשפטנים סוג ב'", כתב.

הרקע למכתב ששיגר זיסקינד לכ-12 אלף עורכי דין בוגרי המכללות הוא ההסכם בעניין הארכת ההתמחות שחתם גיא-רון עם תלמידי המשפטים באוניברסיטאות, אשר לטענת זיסקינד נחתם תוך התעלמות מוחלטת מהסטודנטים במכללות (המהווים את מרבית הסטודנטים למשפטים), וכן תוכן ההצעות המכוונות לפגוע בעיקר בבוגרי המכללות.

זיסקינד טוען כי גיא-רון "מעדיף לחיות במציאות מדומה שבה לא קיימות מכללות, ואין בוגרים המלאים בהצטיינות את תפקידם כעורכי דין".

לדבריו, "מתחילת כהונתו ובניצוחו, החלה הלשכה בשיסוי הציבור במסיימי לימודי המשפטים במוסדות אקדמאיים המוכרים על-ידי המדינה. ראשי הלשכה זועקים כל העת כי יש לסגור את המכללות למשפטים, פועלים להצרת דרכם של המוסדות האקדמאיים שאינם אוניברסיטאות, ומבקשים לתת לבוגריהן את הרושם כי הם מעמד נמוך בקרב עורכי הדין".

לדברי זיסקינד, גיא-רון רואה בבוגרי המכללות את מקור הבעיה של הצפת המקצוע ורמתו. "הוא חושב שבמקצוע מוטב שיהיו עורכי הדין בוגרי אוניברסיטאות, אותם אלה שאינם פוגעים ב'איכות המקצוע' ואינם 'מדרדרים' אותו... גיא-רון מעדיף כנראה לחיות בתוך מציאות מדומה שבה לא קיימות מכללות, ואין בוגרים שיוצאים מתוכן אל השוק החופשי וממלאים בהצלחה ובהצטיינות את תפקידם כעורכי דין. אבל המציאות הזו צריכה להתנפץ לו בפרצוף".

עו"ד גיא-רון מסר בתגובה: "נושא הידרדרות מקצוע עריכת הדין חשוב מאין כמוהו, ויש לו השפעה קרדינלית על העולם המשפטי ועל החברה בישראל. לא אדון עם נציגי ארגוני הסטודנטים הכלליים על עתיד לימודי המשפטים. בנושא כזה לא אגרר לוויכוחים בין גופים סטודנטיאליים שונים, שממילא רובם מנהלים אותם למטרות פוליטיות ואישיות.

"אין הבחנה בעיניי בין הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות לבין אלה במכללות. ההבחנה בעיניי היא מהותית ולא על-פי תואר המוסד. נוצר קשר הדדי עם פורום הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות, שהיו מוכנים ללכת למהלך היסטורי. אשמח אם פורום הסטודנטים למשפטים במכללות יצטרף להסכם זה".