"מינוי מנכ"ל באלווריון - תוך 2-6 חודשים; צפוי לחץ על המניה"

מניית אלווריון צנחה אמש ב-16% בוול סטריט ■ האנליסט יונתן קרייזמן מאוסקר גרוס צופה לחץ על המניה בטווח קצר, אך עדיין ממליץ לקנות במבט לטווח הארוך ■ מחיר היעד - 6 דולר - גבוה ב-51% ממחיר השוק

המנכ"ל עוזב, התחזיות לרבעון השלישי פושרות - והמניה צנחה אמש (ד') בוול סטריט בכ-16.5%. אלווריון ידעה ימים טובים יותר, אך האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס מזכיר למשקיעים את החוזים המשמעותיים עליהם חתמה החברה בחודשיים האחרונים, אשר יבואו לידי ביטוי ברבעונים הבאים. קרייזמן לא מוריד את המלצתו למניה וממשיך להמליץ למשקיעים לקנות אותה, תוך שהוא מעניק לה מחיר יעד של 6 דולרים - 51% מעל מחירה בשוק.

"בהתחשב בביקושים לתקשורת בפס רחב באזורים מתפתחים, אנו סבורים כי ה-WiMAX הוא עדיין האמצעי האטרקטיבי והזול ביותר באופק", אומר קרייזמן. "בתור שחקנית ה-pure play הדומיננטית ביותר בשטח, אנו מעריכים כי אלווריון ממוצבת היטב כדי להרוויח מהקונסולידציה בענף ולתפוס נתח שוק נוסף".

מחיר היעד של האנליסט מתבסס על מכפיל 41.1 מעל הרווח הצפוי בשנת 2010 (9.2 מיליון דולר שהם 15 סנט למניה). האנליסט מעריך כי אלווריון תסגור את השנה בהפסד של 2.9 מיליון דולר, שהם 5 סנט למניה.

כזכור, אלווריון דיווחה אתמול (ד') על הפסד של סנט אחד בלבד למניה, בעוד שבשוק ציפו להפסד גדול יותר של 5 סנט למניה. אך ההפתעה החיובית לוותה בשתי הפתעות פחות חיוביות: פרישתו של המנכ"ל צביקה פרידמן ותחזית פושרת לרבעון השלישי. קרייזמן מדגיש גם את צבר ההזמנות של החברה כנקודה חיובית להמשך. צבר זה עומד על יותר מ-100 מיליון דולר, כלומר יחס הזמנות להכנסות של 1.

בהתייחסו לפרישת המנכ"ל, אומר קרייזמן כי מדובר ב"הפסד משמעותי לחברה". לדבריו, פרידמן היה "איש חזון" בתעשיית ה-WiMAX. קרייזמן מעריך כי "מינוי מנכ"ל חדש ייעשה בתוך 2-6 חודשים, מה שילחץ על המניה בטווח הקצר".