המשטרה: להעמיד לדין את ראש העיר חדרה בגין הפרת אמונים

לפי החשד, חיים אביטן תמך במינוי מקורב עסקי ופוליטי למנכ"ל החברה העירונית לביוב ■ החקירה בעניין החלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העיר חדרה, חיים אביטן, בעבירה של מירמה והפרת אמונים, לאחר שביצע לכאורה מינוי בעת שהיה נתון בניגוד עניינים חריף. תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז חיפה לקבלת החלטה בעניין.

החקירה החלה בעקבות דו"ח מבקר המדינה ונגעה למינוי מנכ"ל לחברה העירונית לטיפול והשבת מי ביוב באזור נחל חדרה (מט"ש חדרה) בספטמבר 2006. אביטן, ששימש אז מתוקף תפקידו כיו"ר דירקטוריון מט"ש וכיו"ר ועדת המכרזים, תמך במועמד יפים רויזמן, שבבעלותו חברה לחיזוי רעידות אדמה - אירת'ווטש.

המבקר מצא כי באותה עת החזיק אביטן 5% ממניות החברה, שרויזמן היה בעל השליטה בה. המניות הוענקו לאביטן על-ידי רויזמן, בעת שנפתחה החברה בשנת 2001. רויזמן אף היה ממלא-מקום בא-כוח סיעת הליכוד בבחירות 2003 ומועמד הסיעה בראשות אביטן.

למרות זאת, אביטן לא דיווח על קשריו העסקיים והפוליטיים עם רויזמן והשתתף בהצבעה שהובילה לבחירתו של רויזמן למנכ"ל מט"ש חדרה.

"לא זו בלבד שאביטן נמנע מליידע את חברי ועדת הבחינה והדירקטוריון בעניין זה", כתב בשעתו מבקר המדינה, "אלא הוא אף קידם את מועמדותו של רויזמן. משרד המבקר רואה בחומרה את התנהלותו של אביטן, שהשתמש באופן בלתי ראוי בסמכותו, שהביאה לפגיעה בטוהר המכרז... לרויזמן ולאביטן היו קשרים בחברה עסקית, ולרויזמן היתה קירבה על-רקע פוליטיקה מוניציפלית לראש העירייה ולמפלגתו".

המבקר המליץ לבטל את המכרז בשל פגמים אלה, וכך אכן נעשה, כשאביטן נמנע מלהשתתף בהצבעה המחודשת.

אביטן עומד בראש העיר חדרה, מטעם הליכוד, מאז 2005. הוא החליף בתפקיד את ישראל סדן, שהתפטר מראשות העיר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד בחירות.

עורכי הדין של אביטן, דוד ליבאי ודפנה ליבאי, מסרו בתגובה: "ראש העיר חדרה, חיים אביטן, מאמין כי ישכנע את פרקליטות המדינה לסגור את תיק החקירה, משום שבהליכים למינוי מנכ"ל לחברת מט"ש פעל לפי הנחיות היועץ המשפטי של החברה למינוי המועמד הטוב ביותר".

עורכי הדין הוסיפו כי "לאחר שקיבל ראש העיר את דו"ח מבקר המדינה, הוא ביטל את המינוי ופעל לפי הנחיות משרד הפנים להליכי בחירה חדשים. בהליכים אלה, שראש העיר לא היה מעורב בהם, נבחר שוב אותו מועמד לכהונת מנכ"ל חברת מט"ש, משום ששוב נקבע כי הוא המועמד הטוב ביותר".