קרן הקולנוע: לא להאריך את זיכיון ערוץ 10 עד להסדרת החוב בתחום הקולנוע

היקף החוב של ערוץ 10 בתחום הקולנוע עומד על 26 מיליון שקל ■ לטענת קרן הקולנוע, ויותר על החוב מנוגד לחוק

קרן הקולנוע דורשת מהרשות השנייה לא להאריך את זיכיונו של ערוץ 10 עד להסדרת החוב של הערוץ בתחום הקולנוע. במכתב ששלח כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, הוא מטיל את האחריות על המועצה.

"אנחנו עוקבים בצער רב, בחרדה ובזעם עצור אחרי המשא-ומתן המואץ המתנהל בין ערוץ 10 למשרד התקשורת, משרד האוצר והרשות השנייה, על מנת להגיע להסדר שיאפשר את הארכת הזיכיון של ערוץ 10, ואשר בו אתם עומדים להקריב ולהפקיר את הקולנוע הישראלי העלילתי", כתב שחורי.

לדברי שחורי, מחיקת 26 מיליון שקל היא ההתעלמות מוחלטת מחוב זה, ומשמעותה זלזול ופגיעה קשה בקולנוע הישראלי.

"הצלת ערוץ 10 על חשבון הקולנוע הישראלי חושפת לצערנו את עמדתכם האמיתית לגבי הקולנוע הישראלי העלילתי. ויתור כולל על ההתחייבות להשקעה בקולנוע הישראלי העלילתי והארכת הזיכיון של ערוץ 10 ללא התחייבות קונקרטית לתשלום חוב זה בעתיד - הוא מנוגד לחוק, ייצור תגובת שרשרת אצל גופי השידור האחרים להפסקה מוחלטת של השקעה בקולנוע, והינו מתן יד לחיסול הקולנוע הישראלי העלילתי", נכתב במכתב לדאבוש.

בסיכום המכתב כותב שחורי לדאבוש: "אנו מבקשים את התערבותך המיידית, ודורשים נקיטת פעולות מיידיות על מנת למנוע את קיומו של הסדר בלתי חוקי. עלייך כיו"ר הרשות השנייה ועל כל חברי הנהלת הרשות מוטלת החובה לעצור בדקה ה-90 את הפגיעה בקולנוע הישראלי, בשפה העברית ובתרבות הישראלית".