מנכ"ל פריזמה יובל גביש ימונה למנכ"ל דלק נדל"ן

הערכות: יצחק תשובה מעוניין במנכ"ל בעל ניסיון בפיננסים ולאו דווקא בנדל"ן ■ דלק נדל"ן נמצאת כיום באחת התקופות הקשות במחזור חייה ■ יחליף בתפקיד את המנכ"ל הפורש, איליק רוז'נסקי

שלושה שבועות לאחר שאיליק רוז'נסקי פרש מתפקידו כמנכ"ל דלק נדל"ן שבבעלות יצחק תשובה, נראה כי האחרון מצא לו מחליף. ל"גלובס" נודע כי יובל גביש, כיום מנכ"ל פריזמה, צפוי להתמנות בימים הקרובים למנכ"ל דלק נדל"ן.

לפי ההערכות, תשובה העדיף שמחליפו של רוז'נסקי לא יבוא דווקא מענף הנדל"ן כי אם מענף הפיננסים והבנקאות (גביש היה בעברו מנכ"ל לאומי למשכנתאות), וזאת בעיקר על רקע המשבר הכלכלי שדורש מדלק נדל"ן להתרכז בצד המימוני והפיננסי של החברה בשנה עד השנתיים הקרובות.

בנוסף, וכמו שנכתב בעבר, רוז'נסקי פרש על רקע חילוקי דעות עם אלעד תשובה, בנו של בעל השליטה בחברה. לפי ההערכות, מעורבותו של תשובה ג'וניור, כמו גם של רמי נאור - חתנו של תשובה הנשוי לגל, בתו השנייה של תשובה - עומדת לגדול, במיוחד בפעילות הנד"לנית של החברה, ולכן העדיף תשובה מנכ"ל שגם יוכל להסתדר עם עובדה זו, וגם מנכ"ל בעל מיומנויות פיננסיות.

מנהל דומיננטי

דלק נדל"ן נמצאת כיום באחת התקופות הקשות במחזור חייה. מניית החברה איבדה בשנה האחרונה 35% מערכה אך מתחילת השנה - ועל רקע הגאות בשוקי ההון - הוסיפה לערכה 102%. לחברה יש נכסי נדל"ן מניב בעיקר במדינות מערב אירופה כמו אנגליה, גרמניה, שוויץ ופינלנד. שווי החברה הנוכחי הוא 873 מיליון שקל.

גביש (51) ידוע כמנהל דומיננטי. בראיון שנתן לפני כשנתיים ל"גלובס" ציין כי הוא "דאגן. גם בשינה. חצי עין פקוחה ואוזן כרויה, ותמיד אני משלב בין הרציונל לאינטואיציה". עוד ציין כי אם היתה לו האפשרות היה מעדיף להיות צייר. "הייתי רוצה ללמוד ב'בצלאל'. אני רוצה להתחיל אבל אין לי השקט הדרוש".

גורמים המקורבים לדלק נדל"ן מסרו בתגובה כי ועדת האיתור טרם השלימה את תהליך קבלת ההחלטה לגבי זהות המנכ"ל החדש ובימים הקרובים תציג לדירקטוריון החברה את שלושת המועמדים הסופיים מתוכם ייבחר המנכ"ל.