הרשות השנייה דורשת מערוץ 10 תצהיר לגבי השקעה בתוכן

התצהירים שדורשת הרשות כוללים התחייבות להשקיע בשנתיים הקרובות כ-127 מיליון שקל בסוגה עילית ■ כפי שנחשף ב"גלובס", משרד האוצר יקים קרן לתמיכה ביצירה בטלוויזיה ובקולנוע בהיקף 60 מיליון שקל

על אף ההסדר להפעלת ערוץ 10 שהוצג על-ידי משרד האוצר, הרשות השנייה דורשת מ"ישראל 10" להעביר עוד היום תצהיר חתום, לפיו היא מתחייבת להשקיע בסוגה עלית ב-2009 סכום שלא יפחת מ-69 מיליון שקל וב-2010 סכום שלא יפחת מ-58 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

כמו כן דורשת הרשות השנייה מ"ישראל 10" להעביר עוד היום מענה לקיום מחוייבויותיה בתחום הקולנוע, כך שניתן יהיה לקבוע כי ישראל 10 קיימה את כל התחייבויותיה בתקופת הזיכיון הראשונה.

באשר לתצהיר בגין הסוגה עילית, הרשות דורשת כי יהיה זה תצהיר חתום על-ידי נושא משרה בבעל הזיכיון, המאשר כי ישראל 10 תוציא בפועל לסוגה עלית את הסכומים הנקובים.

כזכור, שלשום (א'), סמוך לשעה 16:00 - השעה בה היתה אמורה מועצת הרשות השנייה לפרסם את מודעת המכרז לערוץ 10 - הבהיר האוצר כי הגיע להסדר עם הערוץ. יחד עם זאת, מועצת הרשות השנייה לא קיבלה לידיה מסמך חתום על-ידי הצדדים.

בהמשך לדיון שלח מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מכתב ליו"ר המועצה, נורית דאבוש, בו המליץ לה על דחייה של 24 שעות בפרסום מודעת המכרז. במכתבו כתב סמירה כי "לנוכח הדיון שהתקיים אצל שר האוצר וכן לנוכח המכתב של משרד היועץ המשפטי לממשלה בעניין מחוייבויות הקולנוע, אני ממליץ לדחות את פרסום המכרז ב-24 שעות, וזאת על מנת לאפשר לישראל 10 לתת מענה לנושא המחוייבויות לקולנוע".

כאמור, שלשום גובש הסדר לפיו יידחו תשלומים בגין חובות העבר של הערוץ בתחום הכלכלי - תמלוגים ודמי זיכיון בהיקף של כ-35 מיליון שקל לשנת 2012, אולם במקביל תפקיד "ישראל 10" במזומן סכום של כ-10 מיליון שקל. בנוסף, וכפי שנחשף ב"גלובס", משרד האוצר יקים קרן לתמיכה ביצירה בטלוויזיה ובקולנוע בהיקף של 60 מיליון שקל, מתוכם יפקיד האוצר 30 מיליון שקל, ערוץ 10 יפקיד 15 מיליון שקל, וערוץ 2 יפקיד 15 מיליון שקל נוספים.

משמעות הקרן היא הקלה ומתן "מתנה" בהיקף של 15 מיליון שקל הן לערוץ 10 והן לערוץ 2. האוצר הבהיר כי הקרן תוקם לאחר שתאושר הרפורמה בטלוויזיה המסחרית, הכוללת מעבר משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות, כמו גם הקמת ברית המועצות.

לא מן הנמנע כי בימים הקרובים יעלו סוגיות חדשות נגד ההסכם, בעיקר מכיוונם של היוצרים.