גיל טובול: "בוימלגרין הגדיר מחדש איך בעל שליטה מתנהג"

מנכ"ל בוימלגרין קפיטל יצא להגנת הבוס ובעל השליטה באסיפת אג"ח שהתקיימה היום ■ החברה תעביר למחזיקי האג"ח כ-75 מיליון שקל עם השלמת מכירת רשת בתי המלון וחלקה במתחם אסותא שבתל-אביב

מנכ"ל חברת בוימלגרין קפיטל , גיל טובול יצא היום במהלך אסיפת אג"ח של החברה להגנה על בעל השליטה: "שעיה הגדיר מחדש איך בעל שליטה מתנהג מול חוב של חברה בע"מ", אמר טובול למחזיקי אג"ח פרטים לאחר שהעבירו ביקורת על בוימלגרין. החוב למחזיקי האג"ח בסדרות א' ו-ג' מסתכם ב-360 מיליון שקל.

במהלך האסיפה הציג רו"ח עופר כהן את העקרונות שהובילו את המוסדיים להסכים לתנאי מתווה הסדר החוב המוצע. "זה ההסדר האופטימאלי - אין שום יתרון בפירוק החברה", אמר כהן. בנוסף הסבירו כהן וטובול כי לא כדאי ללחוץ היום על החברה למכור נכסים במחירים של פשיטת רגל אלא לחכות ולמכור לאט במחירי שוק.

באסיפה הוצגו העקרונות של הסדר החוב בין מחזיקי האג"ח לבין חברת בוימלגרין קפיטל, שהנכס העיקרי שלה הוא חברת אזורים. על פי ההסדר שעיה בוימלגרין מכניס את היד עמוק לכיס ומוותר על התחייבויות של 320 מיליון שקל של החברה כלפיו. מחזיקי האג"ח מצידם מוותרים על חוב של 140 מיליון שקל ובתמורה מקבלים 30% ממניות בוימלגרין קפיטל.

לגבי יתרת החוב, בוימלגרין קפיטל תנפיק אג"ח סחירה בהיקף של כ-150 מיליון שקל שחצי ממנה יפרע לאחר מימוש מכירת חברת הבת אזורים תיירות ומכירת מתחם אסותא שבמרכז תל-אביב. לפיכך, בחברה מעריכים שבשלב זה יועברו כאמור כ-75 מיליון שקל לטובת תשלום למחזיקי האג"ח.

בנוסף תנפיק בוימלגרין אג"ח סחירה בהיקף של 70 מיליון שקל שהפירעון שלהן יהיה בשנת 2024. לאג"ח יהיו בטחונות בדמות שעבוד שני על מניות אזורים ושעבוד שני על נכסים פרטיים של שעיה בוימלגרין בארה"ב. השעבוד הראשון ניתן לנושה הגדול של הקבוצה, בנק מזרחי-טפחות.

באסיפה לא היה קוורום (Quorum) ולכן מחר תתקיים אסיפת המשך ואז יהיה ניתן להעלות להצבעה את הסדר החוב המוצע.