מכירות כלי רכב ביולי בארה"ב: פורד דיווחה על עלייה לראשונה מאז 2007

פורד דיווחה על עלייה של 2.3% במכירות בארה"ב ביולי, להן תרם בעיקר זינוק של 44% במכירות דגם פורד פוקוס ■ GM דיווחה על ירידה של 19% במכירות יולי ■ המכירות של טויוטה נפלו ב-20%

במהלך הערב (ב') פירסמו יצרניות כלי הרכב הפועלות בארה"ב את נתוני המכירות שלהן במהל חודש יולי. כאשר התעשייה נהנתה בחודש האחרון מתמריצי הממשל שהשיק את תוכניתו "מזומן בעבור טרנטה" ועודד את הצרכנים לעבור ממכוניות ישנות לחדשות וחסכוניות יותר, מה שהוביל לקצב המכירות החזק ביותר שנרשם במהלך השנה האחרונה שהיתה קשה במיוחד לתעשייה זו בארה"ב.

חברת פורד מוטורס , השנייה בגודלה בארה"ב, הפתיעה לטובה כשדיווחה על עלייה של 2.3% במכירות, המסירות של פורד כללו גם את המותג וולבו. בסה"כ מכרה החברה 165,279 מכוניות ומשאיות החודש. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על ירידה של 6.1% המכירות לעומת החודש המקביל אשתקד. זוהי הפעם הראשונה מאז נובמבר 2007 בו מדווחת החברה על עלייה במכירותיה. הפורד פוקוס היה הדגם הנמכר ביותר של החברה, ומכירותיו זינקו ב-44% ביולי ל-21,830 יחידות.

בשוק רואים בדיווח של פורד על עלייה במכירות סנונית ראשונה שעשויה להעיד על התאוששות התעשייה. האנליסטים מעריכים כי קצב המכירות השנתי של פורד יעקוף את 10 מיליון כלי הרכב

חברת הונדה דיווחה על ירידה של 17% במכירותיה שהסתכמו ב-114,690 כלי רכב. חברת קרייזלר דיווחה כי מכירותיה הצטמצמו ביולי ב-9.4% לעומת הכמות שנמכרה בחודש המקביל אשתקד.חברת ג'נרל מוטורס דיווחה על ירידה של 19% במכירותיה ביולי לעומת השנה הקודמת. ומכירותיה של טויוטה צנחו ב-20%.