עדי קייזמן מחפש שותף ל-ADO כדי להרחיב הפעילות בגרמניה

(עדכון) - עפ"י הערכות תרכוש קרן בינלאומית כ-50% ממניות החברה המחזיקה באסים לפי שווי גבוה מ-120 מיליון שקל ■ המניה חזרה מהפסקת מסחר ומטפסת ב-20.7%, לאחר שזינקה במחזור הגבוה מהממוצע היומי שלה תוך חצי שעה מתחילת המסחר

קבוצת ADO , הנמצאת בשליטת (78%) עדי קייזמן מנהלת משא ומתן להכנסת שותף חדש לחברה. על פי הערכות, תרכוש קרן בינלאומית כ-50% ממניות החברה לפי שווי של יותר מ-120 מיליון שקל. החברה אישרה את הדיווחים על קיום מגעים להכנסת משקיע על-ידי הזרמת כסף לחברה, במטרה להרחיב פעילותה בגרמניה.

מניית הקבוצה נסחרת במחיר המשקף לחברה שווי שוק של 111 מיליון שקל, לאחר שעלתה ב-37% מתחילת השנה. אתמול זינקה המניה בשיעור חד וחריג של 28%, אך במחזור של 153 אלף שקל בלבד. בעקבות הדיווחים, נעצר המסחר במניה עד לדיווח ההבהרה של ADO, כאמור. בטרם נעצר המסחר במניה, היא טיפסה תוך חצי שעה ב-16.6%, במחזור הגבוה מהממוצע ליום המסחר כולו ב-90 ימי המסחר האחרונים. עם חידוש המסחר עולה המניה בשיעור גבוה יותר, של 20.7%.

עיקר פעילות החברה בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה ובנוסף יש ל-ADO שליטה (50.5%) בחברת אסים הפעילה בתחום היזמי במזרח אירופה. קייזמן רכש את השליטה באסים באוגוסט 2008 תמורת כ-40 מיליון שקל, אך כיום שווי האחזקות כ-15 מיליון שקל בלבד.

קבוצת ADO סימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 9 מיליון שקל בהמשך להפסד של 63 מיליון שקל בשנת 2008. לחברה התחייבויות של 516 מיליון שקל, מרבית החוב ברמת החברות הבנות בהלוואות מסוג נון-ריקורס מול הנכסים המניבים.

איידיאו