האם דסק"ש מאמינה שמניותיה יעלו ב-15% תוך 3 חודשים?

דיסקונט השקעות תנסה למכור לציבור אופציות ל-3 חודשים לרכישת מניות החברה במחיר מימוש של 100 שקל - 15% יותר ממחיר המניה בשוק ■ במקביל, החברה תגייס 400 מיליון שקל

נוחי דנקנר מנצל את הגאות בשווקים ולוקח את דיסקונט השקעות לגיוס של 400 מיליון שקל. הגיוס יבוצע על-ידי הרחבת האג"ח סדרה ט' של החברה, כאשר ההנפקה לציבור תתקיים בימים הקרובים. מדובר בסדרה השקלית שאינה צמודה למדד המחירים לצרכן.

בנוסף, דסק"ש מציעה לציבור לרכוש אופציות לטווח קצר של 3 חודשים, כאשר מחיר המימוש שלהן מעיד על אמון של החברה במניותיה והערכה כי הן יעלו בכ-15% לפחות. דסק"ש תציע לציבור לקנות אופציות ל-3 חודשים לרכישת 2 מיליון מניות החברה, במחיר מימוש של 100 שקל למניה, כלומר מחיר הגבוה בכ-15% ממחיר השוק.

דסק"ש, חברת החזקות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, מחזיקה נתחים בחברות כור, אלרון, נייר חדרה, סלקום, נטוויז'ן ונכסים ובנין. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.5 מיליארד שקל.

לפני כשבועיים פירסמה דסק"ש מתווה להחלפת אג"ח צמודות בשקליות, ככל הנראה מתוך חשש מאינפלציה בישראל שתייקר את החזר החוב שלה. החברה הוציאה כבר את המתווה לפועל כאשר במסגרת מכרז למשקיעים מוסדיים הוחלפו 534 מיליון שקל מסדרות ד' ו-ו' הצמודות, בסדרה ט' השקלית. יחס ההחלפה שדסק"ש הציעה גילם בתוכו רווח הון חד-פעמי של 4.5%.