סופית: קו הרכבת המהיר לירושלים יעבור בגשר ולא במנהרה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה סופית את חלופת הירוקים למעבר הרכבת במנהרה בנחל יתלה ■ החלטת המועצה מסירה את המכשול האחרון בפני כריית המנהרות בקטע בין שער הגיא למבשרת ציון

סופית: קו הרכבת המהיר בירושלים יעבור בגשר בנחל יתלה ולא במנהרה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שדנה היום (ג') במעבר קו הרכבת המהירה תל אביב ירושלים, דחתה את חלופת רשות הטבע והגנים למעבר הרכבת במנהרה מתחת לנחל יתלה, ואישרה הקמת גשר כפי שנקבע בתוואי המקורי לפרויקט.

בכך אישרה המועצה את החלטת ועדת המשנה של המועצה הארצית לנושאים עקרוניים (ולנת"ע) מסוף חודש יוני. החלטת המועצה הארצית תועבר כעת לאישור הממשלה.

ארגוני הירוקים התנגדו להקמת הגשר בטענה כי הוא יגרום נזק בלתי הפיך לשמורת הטבע בנחל יתלה. לעומת זאת, ברכבת טענו כי הקמת המנהרה תייקר הפרויקט במאות מיליוני שקלים ותגרום לעיכובו לזמן בלתי ידוע.

החלטת המועצה הארצית למעשה נותנת לרכבת אור ירוק להמשיך בביצוע הקו המהיר לירושלים, ומסירה את המכשול האחרון בפני כריית המנהרות בקטע ג' של הקו המהיר.

כזכור, הרכבת בחרה בשנה שעברה בקבוצת שפיר הנדסה ואלפיין האוסטרית לכריית המנהרות בקו המהיר בעלות של כ-1.6 מיליארד שקל, אך כל עוד לא אושר התוואי לא ניתן היה להתחיל בעבודות. לאחר קבלת אישור הממשלה, צפויה הרכבת להוציא לקבלן צו ביצוע לתחילת העבודות.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה: "עצוב שבזמן שביתר העולם החלטות הנוגעות להקמת תשתיות חדשות, במיוחד כאלה שיש להן השלכות על הסביבה, מתקבלות תוך כדי התחשבות מרבית באיכות הסביבה, בישראל שיקולים אלה עדיין נדחקים לשוליים ומקבלי ההחלטות מתעלמים מהם לחלוטין, למרות התמיכה הציבורית הרחבה. אנחנו מקווים כי חברי הממשלה, שנבחרו על ידי הציבור, יגלו אחריות ציבורית גדולה יותר ויורו לרכבת ישראל לקדם את הרכבת המהירה במנהרה ולא בגשר".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "הרכבת מברכת את המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שבהחלטתה היום נותנת אור ירוק להמשיך ולהקים את פרויקט הקו המהיר לירושלים. הקו המהיר לירושלים הינו מהפרויקטים המורכבים והחשובים ביותר כיום. קו הרכבת צפוי להביא לשגשוג בירת ישראל, להחזרת תושבים לעיר, להורדת אלפי רכבים מהכבישים, להפחתת תאונות הדרכים וזיהום האוויר".