רענן כץ: "איפה הקונה ששמעון מזרחי מדבר עליו כל-כך הרבה זמן?"

הבעלים ממיאמי רומז כי הוא לא קונה את המסרים שמגיעים ממזרחי, לפיהם יש רוכש פוטנציאלי לחלקו במכבי ת"א ■ "אם יש רוכש, שיפרסמו את שמו תוך 48 שעות; אם לא, שיחזרו לעבוד עפ"י אמות-מידה של ניהול תקין" ■ יתר השותפים מגלים: הצענו לרענן לרכוש את חלקו

אחרי כשבועיים שבהם מקבל רענן כץ מסרים משמעון מזרחי לפיו יש התעניינות מצד רוכשים פוטנציאלים לחלקו במכבי תל אביב, הודיע היום כץ כי באמצעות הודעה שמסר לתקשורת כי הוא אינו מוכן להמשיך את ההתדיינות בעניין, וכי בתור שותף הוא דורש ש"הקבוצה תתחיל להתנהל מיידית על פי סטנדרטים מסודרים ושקופים ועל פי אמות מידה של ניהול תקין".

בהודעה לתקשורת נמסר כי "בימים האחרונים מתנהל דיאלוג בין רענן כץ לבין יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי, במטרה לנסות ולהגיע לפתרון מהיר של הדברים. בשיחות אלו הציע יו"ר הקבוצה בשם יתר בעלי המניות, שכץ ימכור את חלקו בחברה ואף הצהיר שיש להם קונה רציני לחלקו של רענן במכבי. נכון לרגע זה זהותו של קונה זה לא ידועה".

בשיחה ממיאמי אמר כץ, שמחזיק ב-33% ממניות מכבי תל אביב, ל"גלובס": "איפה הקונה ששמעון מזרחי מדבר עליו? הרי אין קונה כזה". כץ טוען כי כבר במכתב שנשלח אליו ב-27 במאי ושבו דרשו ממנו השותפים במכבי תל אביב לעזוב את המועדון, "אף אחד לא בא ושם רוכש על השולחן. אם כבר אז הם רצו שאני אלך, איפה הקונה שהם היו אמורים להביא כדי שאמכור את חלקי?".

כץ עצמו מסר בהודעה לתקשורת: "אינני מנהל את עסקיי באופן בו מתנהלת מכבי. ברור לכל, כי המצב לא יכול להימשך ויש לפתור אותו באופן מיידי. יש לכך שתי אפשרויות ושתיים בלבד: או שקונה, באם אמנם קיים קונה רציני לכך, ירכוש את חלקי בקבוצה תוך פרק זמן של 48 שעות ושימשיכו לנהל את הקבוצה כטוב בעיניהם, או שהקבוצה תתחיל להתנהל מיידית על פי סטנדרטים מסודרים ושקופים ועל פי אמות מידה של ניהול תקין".

כץ ונציגיו ממשיכים לחכות לפרוטוקול ישיבת הדירקטוריון שהתקיימה ביום שישי האחרון. בין יתר ממשיכים כץ ונציגיו לטעון כי הם ממודרים באופן מוחלט מהנעשה בקבוצה ומהניהול השוטף שלה. בהודעה נמסר כי "במידה והנהלת הקבוצה לא תבצע את השינויים הנדרשים באופן ניהולה כפי שדורש מר כץ, הוא שומר לעצמו את הזכות לנקוט כל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לוודא שהדבר יעשה. לרבות פנייה לערכאות משפטיות".

פדרמן-מזרחי-רקנאטי: הצענו לכץ שנרכוש את חלקו

קבוצות הבעלים מזרחי-פדרמן-רקנאטי הודיעו הערב בתגובה: " אנו לא מנהלים מו"מ דרך התקשורת ובוודאי לא תוך לחץ של זמן. אולם, למען הגילוי הנאות אנו מביאים לידיעה כי הוצע לרענן כץ שכל מניותיו במכבי תל אביב יירכשו על-ידי בעלי המניות הנוכחיים כאשר התשלום יהיה מלוא השקעתו ברכישת המניות המקורית בתוספת הסכומים שהוזרמו על-ידו מאז רכש את המניות בחברה". בסביבתו של כץ אישרו כי אכן היתה פנייה כזאת.