ארה"ב: ההזמנות ממפעלים הפתיעו ועלו ביוני ב-0.4%

(עדכון) הצפי היה לירידה של 0.8% ■ הסקטור הפרטי בארה"ב איבד 371 אלף משרות ביולי, לעומת צפי ל-350 אלף ■ מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים (ISM) ירד ביולי ל-46.4 נקודות - יותר מהצפי

נתון ה-ADP שפורסם בארה"ב לפני תחילת המסחר והצביע על אובדן יותר מקומות עבודה מהסקטור הפרטי לעומת הציפיות, גורר את החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט לירידות קלות.

371 אלף משרות אבדו בחודש יולי מהשוק הפרטי בארה"ב לעומת צפי לירידה של 350 אלף. הנתון לחודש יוני עודכן לירידה של 463 אלף. ועדיין מדובר בירידה המתונה ביותר שנרשמה במדד זה מאז חודש אוקטובר. הענפים היצרניים איבדו 169 אלף משרות ומגזרי השירותים איבדו 202 אלף משרות בשוק הפרטי בארה"ב.

זהו ביטוי נוסף לכך ששוק העבודה בארה"ב נותר חלש למרות התמתנות המשבר. הנתון היום הינו נתון חשוב המקדים את דו"ח התעסוקה החודשי שיפורסם ביום ו' הקרוב. על פי ההערכות מספר המועסקים במגזר הלא חקלאי ירד ב-275 אלף משרות, מספר זה צפוי להיות הנמוך ביותר שנרשם בארה"ב מאז אוגוסט.

לאחר פתיחת המסחר, ב-17:00 שעון ישראל, פורסמו שני נתונים נוספים - ההזמנות ממפעלים לחודש יוני ומדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים (ISM) לחודש יולי.

ע"פ הנתונים, מדד מנהלי הרכש ירד ביולי ל-46.4 נקודות, לעומת הצפי המוקדם כי יירד בשיעור מתון יותר ל-48 נקודות, לאחר קריאה של 48.8 נקודות ביוני. עם זאת, נציין, הנתון מהחודש הקודם עודכן כלפי מטה ל-47 נקודות ביוני, כך שהירידה הנוכחית מתונה יותר.

נתון מעודד היוו ההזמנות ממפעלים בחודש יוני, שהפתיעו ורשמו עלייה של 0.4%, לעומת צפי האנליסטים בוול סטריט לירידה של 0.8%. הנתון מהחודש הקודם עודכן לעלייה של 1.1% במאי, מפרסום קודם של עלייה של 1.2%.