ענבר-מרחב-שקד ערך פרזנטציה לקונספט שיווקי מקומי לקסטרו

תקציב הפרסום של קסטרו מנוהל מזה שנים ארוכות בראובני-פרידן ■ בקסטרו דנים ברעיון שהציג ספי שקד אך מדגישים: "זו הצעה נקודתית שאינה קשורה לקמפיין הפרסום הכללי של החברה"

האם משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד יצליח להיכנס בדלת האחורית למערך הפרסום של קסטרו ? ל"גלובס" נודע כי ספי שקד, מבעלי המשרד, ערך פרזנטציה להנהלת קסטרו. הפרזנטציה נעשתה לאחר שבענבר-מרחב-שקד ביקשו להציג בפני קסטרו רעיון שלטענתם אינו בתחום "הפרסום הרגיל", ושעוסק בנושא קונספטואלי הקשור לחנות בתל-אביב.

בקסטרו שוקלים בימים אלה את ישימות הרעיון, שכלל באופן לא מפתיע גם חלק שכן קשור לפרסום הרגיל. עם זאת, נראה כי גם אם הרעיון אכן יתקבל, ענבר-מרחב-שקד לא ייהנו בשלב זה מתקציב הפרסום של קסטרו ל"פרסום רגיל".

תקציב הפרסום של קסטרו מתנהל מזה שנים ארוכות במשרד הפרסום ראובני-פרידן, ותקציב האינטראקטיב של החברה מנוהל בנקסט-אין. בעבר נחשבו סרטוני הפרסום שנוצרו על-ידי המשרד לקסטרו למיתולוגיים. מפורסמת במיוחד היא פרסומת "המעיל" עם יעל אבקסיס וליאור מילר, שעלתה בראשית הטלוויזיה המסחרית, ונחשבת עד היום לאחת הפרסומות הבולטות בתחום האופנה. אודי פרידן, מבעלי ראובני-פרידן נחשב לאיש אמונם של משפחת רוטר, בעלי קסטרו.

אולם, עם השנים נשחקה המובילות התדמיתית של קסטרו בתחום האופנה: שחקנים חדשים נכנסו, תקציבי הפרסום של הרשתות גדלו, ולטענת גורמים בענף - הפרסום של קסטרו איבד פוקוס. לא אחת נשמעו בענף שמועות על "שיחות ניעור" של קסטרו עם ראובני-פרידן, אך בסופו של דבר הצליח המשרד להישאר עם תקציב העוגן שלו - בעיקר בצד התדמיתי.

יש להניח כי היכולת של ספי שקד להגיע כה קרוב לקסטרו נובעת מהעובדה שהוא היה חלק מהעבודה על תקציב הפרסום שלהם לפני מספר שנים, בעת ששימש כסמנכ"ל קריאייטיב בראובני-פרידן. לאחר קריירה במשרדי פרסום אחרים אמור היה שקד לחזור לראובני-פרידן ולנהל אותו ביחד עם סיגי אשל, אך הניהול המשותף לא צלח, והוא עזב.

דובר קסטרו אישר את הידיעה, אך הדגיש: "ההצעה היא נקודתית הקשורה בתל-אביב ואינה קשורה בקמפיין הפרסום הכללי של החברה המנוהל בראובני-פרידן".

מורידים את הכפפות / פרשנות

בשבועות האחרונים מתקיימים ניסיונות של משרדים כמו ראובני-פרידן וענבר-מרחב-שקד להציב רגל בתקציבי פרסום של לקוחות שלכאורה לא נמצאים ב"שוק", לא יצאו למכרז - ולכאורה אין כל אינדיקציה כי הם רוצים להחליף את משרד הפרסום שלהם. כך ראובני-פרידן הציג מצגות לצ'מפיון מוטורס, תנובה ו-HOT; ואותו משרד מקבל כעת ניסיון לאיגוף בתקציב קסטרו.

תוצאות המיתון מתחילות לתת את אותותיהן, וכשמשרד גם מאבד תקציבים - המלחמה מתחילה להיות קשה יותר. גם ענבר-מרחב-שקד וגם ראובני-פרידן מנסים לחפש דרכים למינוף - וזו התוצאה.

ענף הפרסום לא סבל מעולם מעודף קוליגיאליות, אבל כעת משרדי הפרסום מפסיקים לשמור ולו על מראית עין של נימוס, מורידים את הכפפות ומכים - לעיתים גם מתחת לחגורה, של קסטרו במקרה זה.