גל שכירויות המשנה: קודאק במו"מ להשכרת 3,000 מ"ר בקרית אריה

קודאק פיטרה לאחרונה כ-250 עובדים; על פי הערכות: מחיר השכירות יעמוד על 40 שקל למ"ר

חברת קודאק ישראל מנהלת משא ומתן להשכיר שטח של כ-3,000 מ"ר בפתח תקווה בשכירות משנה לחברת השתלים המתקדמים אלפא ביו, כך נודע ל"גלובס". השטח שבמרכז המגעים נמצא בבניין בית קודאק-קריאו שבאזור התעשייה קרית אריה בפתח תקווה.

כזכור, יזמי בית קודאק-קריאו, חברת אס.ג'.אס, אלקטרה נדל"ן וחברת פרשקובסקי, בנו את הבניין עבור קודאק בהשקעה של 50 מיליון דולר וחנכו את הבניין באמצע 2007. בית קודאק-קריאו משתרע על שטח של 25 אלף מ"ר ומעל 23 אלף מ"ר חניונים תת קרקעיים. הבניין תוכנן על ידי משרד ישר אדריכלים, כך שיכיל חברות מתעשיית ההיי-טק, התעשייה הכבדה והמשרדים. חברת הראל ביטוח ניהלה משא ומתן לרכישת הבניין במארס 2008 תמורת 80 מיליון דולר, אך העסקה לא יצאה לפועל.

הבניין, שמתפקד כבניין ירוק תוך שימוש באור טבעי ומחיזור מים, כולל אולמות ייצור גדולים, אולמות פיתוח, חדרי כושר, מקלחות לעובדים, חדר אוכל לצמחוניים וחניית אופניים.

קודאק ישראל העסיקה בבניין 900 עובדים אולם בנובמבר האחרון החלה בתהליך של פיטורים שנמשך גם בחודשים האחרונים ושבסופו צפויים להישאר 650 עובדים.

תהליך הפיטורים נבע מהחלטתה של קודאק ישראל להעביר לסין פס ייצור בתחום מערכות הקדם דפוס. חטיבת הייצור הצטמצמה באופן משמעותי, אולם בבניין עדיין נותרה פעילותה של חטיבת הפיתוח של החברה.

גורמים בענף הנדל"ן העריכו כי דמי השכירות בהשכרת המשנה יעמדו על כ-40 שקל למ"ר לחודש.

אלפא ביו, שכתובתה הראשית עדיין ברחוב ההגנה בפ"ת, מובילה בפיתוח, ייצור ושיווק שתלים דנטליים, חלקי שיקום ופריטים נלווים.

קודאק ישראל סירבה להתייחס לידיעה. את תגובת מנכ"ל אלפא ביו לא ניתן היה להשיג עד סגירת הגליון. *