השבוע של אפריקה ואזורים

תמונת המראה של המשקולת הכבדה והקלה במדד שלנו תספק לנו מידע לגבי המרוויחה והמפסידה הגדולה של השבוע: שיכון ובינוי ירדה ב-3.8% השבוע וגרעה 0.5% מתשואת המדד. אזורים טיפסה השבוע בלא פחות מ-45.1% (!), מה שהביא את התשואה שלה מתחילת השנה לקפוץ מ-184.7% לפני שבוע ל-313.1%

מדד נדל"ן כחול לבן המשיך להתחזק גם השבוע. כהרגלו, היה זה בשיעור נמוך מזה של מקבילו הבורסאי. שיכון ובינוי לא הצליחה להתייצב מעל 200% תשואה מצטברת מתחילת השנה, אך אפריקה נכסים לא רק שהצליחה לחצות את הרף הזה, אלא זינקה ל-265.2% תשואה בחתך זה, תוך שהיא עוברת את האחות, אפריקה מגורים. גב ים ומליסרון, שהגיעו לשיא בשבוע שעבר, איבדו את התואר - אם כי מליסרון הצליחה לעלות בסיכום שבועי ולקבוע שיא חדש.

תמונת המראה של המשקולת הכבדה והקלה במדד שלנו תספק לנו מידע לגבי המרוויחה והמפסידה הגדולה של השבוע: שיכון ובינוי ירדה ב-3.8% השבוע וגרעה 0.5% מתשואת המדד. אזורים טיפסה השבוע בלא פחות מ-45.1% (!), מה שהביא את התשואה שלה מתחילת השנה לקפוץ מ-184.7% לפני שבוע ל-313.1%, ולאחוז במקום השני, לאחר אלרוב ישראל. אזורים תרמה למדד השבוע 1.2%.

גל של המלצות אנליסטים שטף השבוע את מניות המדד: לחיוב נציין את אפריקה מגורים (כלל פיננסים), ואפריקה נכסים (פסגות) - שהמניה הגיבה לה באופן החד ביותר. לשלילה - ב-IBI הורידו את ההמלצה לאמות (מומלצת החברה האם, אלוני חץ), גב ים (כנ"ל לגבי נכסים ובנין), נצבא (החברה הנכדה של איירפורט סיטי) ובריטיש ישראל. בלאומי פרטנרס העדיפו את אלרוב נדל"ן על פני אלרוב ישראל. לפי השקלול שלנו, מחירי היעד של כולן מגלמים פרמיה של 4.5% על השער הנוכחי של מדד נדל"ן כחול לבן.