אסיה ננעלה בעליות: ההנג-סנג הוסיף 0.7% לשיא של כשנה

הייצור התעשייתי בסין טיפס ב-10.8% ביולי - פחות מהתחזיות לגידול של 11.7% ■ הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1% - בהתאם לתחזיות ■ ניקיי עלה ב-0.6% לרמה הגבוהה ביותר מזה 10 חודשים

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בעליות שערים קלות, על אף המימושים אמש (ב') בוול סטריט ובתמיכת נתוני מאקרו מעורבים בסין. מדד ניקיי של טוקיו עלה ב-0.6% בנעילה לרמה הגבוהה ביותר מזה עשרה חודשים. מדד הנג-סנג של הונג קונג עלה ב-0.7% לשיא של כמעט 12 חודשים.

בסין, כאמור, התפרסמו נתוני מאקרו מעורבים, כאשר המכירות הקמעונאיות עלו יותר מהתחזיות ביולי, בעוד שהייצור התעשייתי וההשקעות עלו פחות מהצפוי. היצע הכסף (M2) בסין זינק ביותר מ-28% ביולי, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, והגביר את הסכנה להאצת קצת האינפלציה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

ברקע, הבנק המרכזי של יפן (BOJ) והבנק המרכזי של דרום קוריאה (BOK) הותירו את הריבית ללא שינוי ואישררו תחזית אופטימית אך זהירה. הבנק המרכזי של יפן מסר כי "התנאים הכלכליים של יפן הפסיקו להידרדר".

"ההשקעות הציבוריות עולות והיצוא והייצור מתאוששים. יחד עם זאת, ההשקעות בנדל"ן מסחרי יורד בחדות לאור הרווחים החלשים של התאגידים", הודיע ה-BOJ, עם פרסום החלטת הריבית.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הודיע כי "הפעילות הכלכלית הפנימית ממשיכה להשתפר הודות למדיניות מוניטרית ופיסקלית פרו אקטיבית והתאוששות השווקים המתעוררים. הירידה בביקוש מבית וביצוא התמתנה". יחד עם זאת, בבנק המרכזי מציינים כי "עדיין קיימת חוסר וודאות כלכלית בשל הסכנה לעיכוב ההתאוששות של המדינות המפותחות".

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.58% ל-10,585 נקודות בנעילה ■ מדד הנג-סנג עלה ב-0.69% ל-21,074 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.46% ל-3,246 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.65% ל-4,332 נקודות ■ מדד קוספי הוסיף 0.2% ל-1,579 נקודות■ מדד סטריט טיימס .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.21% ל-96.87 ין לדולר.

בזירת המאקרו

היצע הכסף (M2) בסין זינק ב-28.4% ביולי, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ל-52 מיליארד דולר. הייצור התעשייתי בסין טיפס ב-10.8% ביולי, מגידול של 10.7% ביוני, אך פחות מהתחזיות בסקר של "תומסון רויטרס" לגידול של 11.7%. ההשקעה בנכסי נדל"ן בערי סין עלה ב-32.9% בשבעת החודשים הראשונים של השנה - מתחת לתחזיות ופחות מהגידול של 33.6% בששת החודשים הראשונים של 2009. עם זאת, המכירות הקמעונאיות בסין טיפסו ב-15.2% ביולי מ-15% ביוני. מדד המחירים לצרכן (CPI) ירד ב-1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומדד המחירים ליצרן (PPI) נפל ב-8.2% - בהתאם לתחזיות.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר את הריבית על 0.1% - בהתאם לתחזיות.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה (BOK) הותיר, כצפוי, את הריבית על שפל של 2%.

מניות בכותרות

שרין טכנולוגיות , החברה הישראלית היחידה הנסחרת כיום בבורסת סינגפור, דיווחה אתמול (ב') על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. שרין, המפתחת כלי מדידה ומערכות ממוחשבות לקבלת החלטות בעת ליטוש וחיתוך יהלומים ואבני חן, סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 3.7 מיליון דולר, ירידה שנתית חדה של 67% אך עלייה מרשימה של 246% לעומת הרבעון הראשון של השנה.

חברת הביטוח היפנית מיטסואי סומיטומו אינשורנס דיווחה על גידול של 37% ברווחי הרבעון השני הודות לרווחים בחטיבת המסחר בנגזרים. טוקיו מרין מגיבה בעליות.

ענקיות האנרגיה הסיניות, סנוק ו-CNPC, הציעו 17 מיליארד דולר תמורת החטיבה הארגנטינאית של Respol YPF. אם העסקה תצא אל הפועל, תהיה זו ההשקעה הגדולה ביותר של חברות סיניות מעבר לים.

מניית ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית ריו טינטו מאבדת גובה בשל חשש לפגיעה ביחסים עם סין, לאחר שזו האחרונה האשימה אותה בגרימת נזק של 100 מיליארד דולר בשל ריגול תעשייתי במשך שש שנים.